کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله صافی گلپایگانی:دعای عرفه کمال بخش روح است

خبرگزاری تسنیم , 20 مرداد 1398 ساعت 22:12

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه دعای عرفه، نور است،گفت: دعا‌هایی که انسان در این روز می‌خواند همه عروج دهنده و بینش آفرین و کمال بخش روح است، مخصوصاً دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) که نمی‌توان معارف آن‌ها را توصیف کرد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت روز عرفه اظهار داشت:عرفه، روز عبادت و خداپرستی است؛ روزی است که انسان‌ها در آن، خود را به رحمت خدا نزدیک‌تر از سایر روزها می‌بینند.

وی افزود:دعای عرفه، نور است، دعا‌هایی که انسان در این روز می‌خواند همه عروج دهنده و بینش آفرین و کمال بخش روح است، مخصوصاً دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) که نمی‌توان رقائق و معارف آن‌ها را توصیف کرد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: هر جمله از آن نور است که بر باطن شخص می‌تابد و آن را روشن می‌کند و کدورات و زنگارهای آن را زایل می‌سازد و حیات و سعادت را تفسیر می‌کند و نعمت‌های خدا را برمی‌شمارد و قصور و تقصیر آن را در ادای شکر این نعمت‌ها شرح می‌دهد که هر انسانی در هر اوج از معرفت که باشد از خواندن آن‌ها لذت می‌برد و خود را در عوالم روحانی مشاهده کرده و هر دم حضور خود را در درگاه خداوند تعالی بیشتر می‌بیند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد:واقعاً جامعه‌ای که چنین ذخایر عرفانی و تربیتی را در اختیار دارد باید از همه اوضاع‌واحوال و برنامه‌هایش نور و معنویت و بی‌اعتنائی به مال‌ومنال و اعتبارات دنیا ظاهر باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81003

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81003/آیت-الله-صافی-گلپایگانی-دعای-عرفه-کمال-بخش-روح

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir