دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 81009
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله خاتمی: برائت از آمریکا و اسرائیل جلوه و مصداق غیرت دینی است

قم نيوز : امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه برائت از مشرکین آدم کش و کودک کش از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: بدون تردید امروز برائت از آمریکا و رژیم صهیونیستی جلوه غیرت دینی است.
آیت‌الله خاتمی: برائت از آمریکا و اسرائیل جلوه و مصداق غیرت دینی است
آیت‌الله خاتمی: برائت از آمریکا و اسرائیل جلوه و مصداق غیرت دینی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه از جلوه‌های برجسته تقوا، تقوا در گفتار و نوشتار در فضای مجازی است، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید قول سدید داشته باشید، قول سدید گفتاری است که بتوانید اثباتش کنید و برای آن سند داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه از مصادیق نقطه مقابل قول سدید دروغ است، ابراز کرد: دروغ تنها در مسائل فردی نیست دروغ در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم مصداق دارد و چه‌بسا دروغ گفتن در این عرصه‌ها گناه مضاعف دارد که آمار دروغ دادن به مردم یکی از مصادیق این گناه است و باید از آن اجتناب شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در روایات زیادی آمده است که دروغ با ایمان منافات دارد، بیان کرد: دروغ ایمان و بنیان ایمان را خراب می‌کند. در روایات آمده است که باید دروغ‌گویان را با گوش ندادن به حرف‌هایشان ناکام گذاشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه هم ساختن و هم نقل دروغ حرام است، گفت: بسیاری از مطالب دروغ در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و برخی افراد بدون یقین داشتن به موضوع آن را نقل می‌کنند که آن‌ها نیز در گناه آن دروغ شریک هستند.

وی در خطبه‌های دوم نماز عید قربان با اشاره به اینکه از ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم به برائت از مشرکین اشاره‌شده است، بیان کرد: قرآن می‌فرماید شما هم به ابراهیم خلیل‌الله (ع) اقتدا کنید و برائت از مشرکین داشته باشید. برائت از مشرکین سیره قرآن، پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) در حج است.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه برائت از مشرکین آدم کش و کودک کش از برکات انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: بدون تردید امروز برائت از آمریکا و رژیم صهیونیستی جلوه غیرت دینی است و هر کس غیرت دینی دارد به صورت باشکوه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌گوید.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: سخن این است که امروز آمریکا و هم‌پیمانانش با اسلام ناب مقابله دارند؛ این‌ها به‌خوبی می‌دانند ایران ناقض حقوق بشر نیست و آمریکا و هم‌پیمانانش در خط مقدم نقض حقوق بشر هستند، بیش از 10 هزار نفر را در یمن کشتند، این‌ها اصلاً درکی از حقوق بشر ندارند، سخن از بمب اتم هم نیست چون می‌دانند فقه ما استفاده از این سلاح را حرام می‌داند.

وی تصریح کرد: بمب اتمی که این‌ها از آن می‌ترسند اسلام جان گرفته در ایران اسلامی است و بشارت می‌دهم با اعتماد به وعده‌های الهی دشمنان ایران و انقلاب تاکنون غلطی نکردند و بعدازاین هم نخواهند توانست غلطی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: به ملت بزرگ ایران می‌گویم به خواست خداوند شما می‌مانید و دشمنان شما خواهند رفت و مکر مکاران با عنایت خداوند به خودشان بازمی‌گردد. همه رئیس‌جمهورهای آمریکا آرزوی از بین بردن انقلاب اسلامی را داشتند ولی این آرزو را با خود به گور بردند و سران امروز این کشور نیز مانند قبلی‌ها این آرزو را به گور خواهند برد.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران ماندگارند و به یاری خداوند مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchwvn6.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما