سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۵۲
کد مطلب : 81027
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو مجلس خبرگان رهبری:

هویت‌بخشی به امت اسلامی از کارکردهای اجتماعی عید قربان است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عید قربان دارای کارکردهای تکاملی، معرفتی، تهذیب نفسی و اجتماعی است، گفت: یکی از کارکردهای اجتماعی عید قربان هویت بخشی به امت اسلامی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری: هویت‌بخشی به امت اسلامی از کارکردهای اجتماعی عید قربان است
عضو مجلس خبرگان رهبری: هویت‌بخشی به امت اسلامی از کارکردهای اجتماعی عید قربان است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ احمد مبلغی با اشاره به جایگاه و ارزش عید قربان اظهار داشت: نمادهایی مانند اعیاد که اسلام دنبال ایجاد آن‌ها بوده در صورت بارورسازی، نقش مهمی در ایجاد عینیت و هویت برای امت اسلامی دارند.

وی بابیان اینکه عید قربان دارای کارکردهای تکاملی،معرفتی، تهذیب نفسی و اجتماعی است،افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید نسبت به شناخت این کارکردها به‌صورت تفکیکی و تفصیلی مطالعات عمیق‌تر و بیشتری انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عید قربان یک وسیله و نماد مهم برای یک حرکت واحد امت است، امت اسلامی بزرگ‌ترین چارچوبی است که اسلام از حیث اجتماعی دنبال ایجاد آن است.

مبلغی ادامه داد: عینیت‌بخشی اجتماعی به امت اسلامی یکی از پروژه‌های مهم انقلاب اسلامی است که باید از نمادهایی همانند عید قربان آن را عملیاتی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه عید قربان، در صورت بارورسازی ذخایر آن هویت امت را تقویت می‌کند، بیان کرد: اگر به دستورات مربوط به هر عید عمل شود قطعاً احساس عید واحد به امت دست می‌دهد و در کنار هم بودن به امت دست می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اعیاد اسلامی مجموعه‌ای از ارزش‌ها و ظرفیت‌های متراکم فعال نشده است، عید قربان یک ذخیره و مجموعه‌ای از ارزش‌ها و ظرفیت‌های متراکم و فعال نشده است.

مبلغی خاطرنشان کرد: عید قربان یک ابزار و نماد مهم برای ایجاد و تقویت هویت اجتماعی و مسیر‌پذیری  واحد برای امت اسلامی است و یکی از کارکردهای اجتماعی عید قربان هویت بخشی به امت اسلامی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqvn6.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما