کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهلت شرکت در جشنواره فروشنده برتر قم تا پایان آذر تمدید شد

خبرگزاری ايرنا , 22 مرداد 1398 ساعت 12:00

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بابیان اینکه ۲ هزار تن در جشنواره فروشگاه و فروشنده برتر قم شرکت کردند گفت: با توجه به استقبال شهروندان و همچنین اهمیت استمرار این جشنواره در طول سال، مهلت شرکت در آن تا پایان آذر ۹۸ تمدید شد.


به گزارش قم نیوز محمدجواد محرابی جشنواره فروشگاه و فروشنده برتر را اقدامی فرهنگی برای ترویج درست فرهنگ فروشگاه داری دانست.

وی بابیان اینکه در این جشنواره بر اساس هشت شاخص و محور تلاش شده تا فروشگاه‌ها و فروشندگان برتر استان شناسایی و تقدیر شوند، اظهار داشت: «حجاب و عفاف»، «تبلیغات فرهنگی»، «خلاقیت فرهنگی»، «انصاف»، «مشتری مداری»، «نام زیبا»، «چیدمان» و «کالای ایرانی» ازجمله محورهای این جشنواره است.

محرابی، نقش اصناف در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی را ازجمله اهداف راهبردی این جشنواره دانست و افزود: با توجه به اهمیت استمرار این جشنواره به‌منظور تشویق فروشنده‌ها و فروشگاه‌های استان به مشتری مداری، توجه به کالای ایرانی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه، تصمیم گرفته شد تا اختتامیه این جشنواره به سه‌ماهه پایان امسال موکول شود.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به ایجاد سامانه پیامکی برای شرکت در این جشنواره، ادامه داد: تمام مردم استان می‌توانند، نام فروشگاه یا فروشگاه‌هایی در شهر قم و یا بخش‌های تابع استان را که دارای یک یا چند شاخص از محورهای مطرح‌شده در این جشنواره هستند، به سامانه پیامکی این اداره کل به شماره ۱۰۰۰۳۰۲۵۱ ارسال کنند.

وی بیان کرد: به‌منظور دست‌یابی به اهداف مهم این جشنواره، نیازمند اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای بیشتر برای فرهنگ‌سازی، افزایش مشارکت مردم و تبدیل این موضوع‌ها به مطالبه عمومی هستیم که در این راستا نقش رسانه‌ها بسیار حیاتی است.

محرابی ادامه داد: در آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۰ فروشگاه و فروشنده برتر که مردم معرفی کرده‌اند پس از ارزیابی و راستی آزمایی، تجلیل و «نشان برتر فرهنگ و اقتصاد» به آن‌ها اهدا می‌شود.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ویژه این جشنواره این است که علاوه بر فروشگاه و فروشنده برتر، به‌قیدقرعه به شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز جوایز بسیار نفیسی اهدا می‌شود.

وی بابیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی باید از اقدام‌های سلبی به سمت اقدام‌های فرهنگی حرکت کرد، افزود: این جشنواره به دنبال این است که به فروشگاه‌ها و فروشندگان سطح استان این موضوع را گوش زد کند که علاوه بر کسب‌وکار و تجارت خود، رفتار آن‌ها ازنظر مسائل فرهنگی نیز مورد قضاوت مردم است که توجه به این موضوع به‌طورقطع موجب جلوگیری از برخی آسیب‌ها و ترویج رفتار و منش مناسب توسط واحدهای صنفی می‌شود.

بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی در قم فعالیت می‌کنند که حدود هشت هزار از این واحدها فاقد پروانه هستند ضمن اینکه ۶۰ درصد واحدهای صنفی استان در امور توزیع و بقیه در امور تولید فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81036

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81036/مهلت-شرکت-جشنواره-فروشنده-برتر-قم-پایان-آذر-تمدید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir