کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش تلفات جاده ای با مهندسی ترافیک و افزایش ایمنی راه و خودرو

خبرگزاری فارس , 22 مرداد 1398 ساعت 16:42

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم برای کاهش تلفات در حوادث جاده‌ای گفت: اگر مهندسی ترافیک، ایمنی راه و خودرو به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد بخشی از خطاهای انسانی نیز جبران می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید تیمور حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های قم که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه از سال 85 تاکنون شاهد کاهش تلفات در حوادث ترافیکی بوده ایم، اظهار کرد: ایمن سازی راه های مواصلاتی در این زمینه سهم 95 درصدی داشته و سهم دیگر بخش ها نظیر به روز شدن ناوگان حمل و نقل و استفاده از تجهیزات نوین 5 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید عواملی که در محورهای مواصلاتی منجر به بروز حوادث ترافیکی می شود برطرف گردد، افزود: اتخاذ راهبردهای کارآمد برای ارتقاء وضعیت ترافیکی معابر در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرمانده پلیس راه کشور به وضعیت رانندگی در معابر به ویژه در معابر برون شهری اشاره کرد و یادآور شد: باید مسائل ترافیکی و رانندگی هر استان به صورت مجزا با در نظر گرفتن شرایط همان استان مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه راه، وسیله نقلیه و عامل انسانی در بروز تصادفات دخیل هستند گفت: بر اساس بیشتر تحلیل ها سهم عمده در تصادفات به عامل انسانی بر می گردد و نباید فقط به این مسئله توجه کرده و با این اقدام سهم خود را نادیده بگیریم.

حسینی با اشاره به اینکه اگر مهندسی ترافیک، ایمنی راه و خودرو به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد بخشی از خطاهای انسانی نیز جبران می‌شود گفت: سال گذشته دو تصادف در یک نقطه مشترک به فاصله زمانی یک هفته رخ داد که در تصادف اول چهار نفر کشته شده و در تصادف دوم یک نفر جراحت سطحی دید و این مسئله به دلیل استفاده از خودرو ایمن بود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81044

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81044/کاهش-تلفات-جاده-مهندسی-ترافیک-افزایش-ایمنی-راه-خودرو

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir