سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 81062
منبع : خبرگزاری تسنیم

خطبه غدیر در 20 نقطه مسیر پیاده‌روی کاروان شادی غدیر در قم قرائت می‌شود

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برپایی کاروان غدیر در مسیر حرم تا حرم در قم خبر داد و گفت: در مسیر پیاده‌رویی ۲۰ سخنران برای بازگویی واقعه غدیر مشخص‌ شده است.
خطبه غدیر در ۲۰ نقطه مسیر پیاده‌روی کاروان شادی غدیر در قم قرائت می‌شود
خطبه غدیر در ۲۰ نقطه مسیر پیاده‌روی کاروان شادی غدیر در قم قرائت می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ یاسین حسین‌آبادی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر ویژه عید غدیر که در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های روز عید غدیر در مسیر پیاده‌روی اظهار داشت: عید غدیر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد جهان تشیع باید مورد توجه ویژه دستگاه‌های فرهنگی استان قرار گرفته و با برنامه‌هایی مانند پیاده‌رویی حرم تا حرم بازتاب جهانی آن را رقم بزنیم.

وی حرکت کاروان را ساعت 17 عصر از حرم حضرت معصومه (س) اعلام کرد و افزود: در مسیر پیاده‌رویی 20 سخنران برای بازگویی واقعه غدیر مشخص‌ شده و خوانش اشعار مربوط به غدیر و فرازهایی از خطبه غدیر نیز بخشی از برنامه‌هایی است که در این مسیر برای زائران اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برنامه پیاده‌روی از ساعت 17 تا 19 عصر 18 ذی‌الحجه طول کشیده اما برنامه‌هایی مسجد مقدس جمکران از ساعت 18 با خواندن فرازهای از خطبه غدیر، برنامه‌های پرسش و پاسخ به شبهات شروع‌شده و تا ساعت 19 و ورود کاروان غدیر ادامه دارد.

وی استقبال از کاروان غدیر را از باب المعصومه(س) درب دوم مسجد مقدس جمکران اعلام کرد و گفت: مراسم استقبال از کاروان غدیر با مدیحه‌سرایی و قرائت دعای عهد مختصر برای تجدید بیعت با امام زمان(عج) توسط  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرزا محمدی آغازشده و تا نیم ساعت قبل از نماز مغرب و عشا ادامه دارد.

حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: نماز جماعت مغرب و عشا آخرین برنامه روز عید غدیر بوده و به امامت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxz97.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما