کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس و مدرس اقتصاد مقاومتی:

مشارکت فعال مردم در خرید کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی رسانه هاست

خبرگزاری حوزه نیوز , 23 مرداد 1398 ساعت 4:00

کارشناس و مدرس اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بی شک مشارکت فعال مردم در خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی نیازمند فرهنگ سازی رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما است.


به گزارش قم نیوز اکبر ابدالی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته انصافاً در سال های اخیر رسانه های ما به ویژه رسانه ملی، در این راستا کارهای قابل توجهی را انجام داده اند، منتهای مراتب هنوز شاهد شکل گیری یک موج وسیع و دامنه دار رسانه ای در این خصوص نبوده ایم که اگر این امر محقق شود، قطعاً تحولات بسیاری در زمینه رواج خرید کالای ساخت داخل و حمایت از تولید ملی به وقوع خواهد پیوست.

وی با بیان این که در سایه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی قوی و مستمر رسانه، به تدریج مشارکت مردم در زمینه خرید کالای ایرانی، حالت فعال تری به خود خواهد گرفت، افزود: وقتی تولید ملی با حمایت و مشارکت مردم رونق بگیرد، این مساله تاثیرش را در عرصه های دیگر جامعه خواهد گذاشت که از جمله آن ها کاهش بیکاری و تاحدود زیادی تورم، کاهش آسیب های اجتماعی و نیز معضلات فرهنگی ناشی از فقر و بیکاری است.

کارشناس اقتصاد مقاومتی همچنین گفت: از سویی در سایه رونق تولید داخل، دیگر نیازی به وارد کردن کالاهای مورد نیاز کشور از خارج نیست و لذا به این وسیله ذخایر ارزی به خوبی حفظ شده و همین مساله نیز موجب تقویت پول ملی می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، رونق یافتن تولید به معنای افزایش عرضه کالا در بازار است که این مساله خودش باعث کاهش قیمت محصولات مورد نیاز مردم می شود و به این وسیله زمینه بهبود وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه فراهم می گردد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 81064

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81064/مشارکت-فعال-مردم-خرید-کالای-ایرانی-نیازمند-فرهنگ-سازی-رسانه-هاست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir