کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخش مرکزی قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب کویر نوردی را دارد

خبرگزاری ايرنا , 23 مرداد 1398 ساعت 9:30

بخشدار مرکزی قم گفت:‌ این بخش ظرفیت‌های طبیعی زیادی برای تبدیل‌شدن به قطب کویر نوردی در سطح استان و حتی در میان استان‌های هم‌جوار را دارد.


به گزارش قم نیوز سید داوود حاجی حسینی بیان کرد:‌ کویر نوردی بستر مناسبی برای توسعه گردشگری در قم است و بخش مرکزی با دارا بودن مناطق زیبای حاشیه کویر بهترین مکان برای اجرای تورهای کویر نوردی در سطح استان است.

وی افزود: برخی از روستاهای بخش مرکزی در حاشیه کویر قرارگرفته‌اند و گردشگران می‌توانند ساعات خوشی را با مردم بومی منطقه سپری و شرایط زندگی آنان را از نزدیک تجربه کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بوم گردی در مناطق حاشیه کویر بخش مرکزی قم،‌ ادامه داد:‌ در این روستاها،‌ برخی خانواده‌ها مکان زندگی خود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و با غذای محلی از آنان پذیرایی می‌کنند.

حاجی حسینی گفت:‌ مشاهده مراسم‌های مردم بومی منطقه و پوشیدن لباس‌های محلی در کنار تجربه کویر نوردی برای هر گردشگری لذت‌بخش است و فرصت خوبی برای معرفی پیشینه تاریخی بخش مرکزی قم به علاقه‌مندان را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: با توسعه گردشگری طبیعی در بخش مرکزی قم،‌ فرصت خوبی برای ایجاد پیست‌های ماشین‌سواری و موتورسواری در دل کویر فراهم می‌شود که هرکدام از آن‌ها خود فرصت‌های شغلی قابل‌توجهی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: مردم بومی منطقه برای استقبال از گردشگران علاقه‌مند به حضور در دل کویر آمادگی کامل دارند و در صورت فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه این حوزه با کمک مسئولان استان،‌ می‌توان رونق اقتصادی خوبی در بخش مرکزی ایجاد و بیکاری را ریشه‌کن کرد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81073

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81073/بخش-مرکزی-قم-ظرفیت-تبدیل-شدن-قطب-کویر-نوردی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir