کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر ثبت احوال قم:

۸۲ درصد مردم قم کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند

خبرگزاری ايرنا , 23 مرداد 1398 ساعت 10:30

مدیرکل ثبت احوال قم گفت: بیش از ۸۲ درصد واجدان شرایط در این استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.


به گزارش قم نیوز خلیل مرادی افزود: ۹۰۸ هزار تَن درقم واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که از این تعداد، تاکنون ۷۵۳ هزار و ۸۰۰ تَن ثبت نام نموده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۶۷۰ هزار کارت هوشمند ملی صادر شده و ۶۶۰ هزار کارت به مردم تحویل شده است.

وی با بیان این که ۱۰ هزار کارت در پست ها مانده است، ادامه داد: تاکنون ۱۵۳ هزار تَن از واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در قم برای دریافت کارت ثبت نام نکرده اند.

به گفته مرادی، ۸۳ هزار کارت هوشمند ملی در نوبت چاپ قرار دارد که تا در چند ماه آینده چاپ می شود و به دست مردم می رسد.

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند از رسیدی که پس از ثبت نام کارت هوشمند ملی دریافت می کنند تا زمان صدور کارت، به جای کارت هوشمند ملی استفاده کنند.

وی گفت: شهروندانی که کارت هوشمند ملی آن ها صادر شده، هر چه سریع تر برای دریافت آن به پست مراجعه نمایند و افرادی که هنوز برای ثبت نام اقدام نکرده اند، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصت ‌ها، کاهش بسیاری از هزینه ‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

کارت هوشمند ملی مهم ترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، به مراکز اعلام شده مراجعه کنند، زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود؛ همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز در نظرگرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81075

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81075/۸۲-درصد-مردم-قم-کارت-هوشمند-ملی-دریافت-کرده-اند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir