کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر:

واقعه غدیر در ۱۳۰ نقطه کشور بازسازی می شود

خبرگزاری ايرنا , 23 مرداد 1398 ساعت 12:00

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر با تاکید بر توجه به جلوگیری از تحریف واقعه غدیرخم گفت: این رخداد امسال در ۱۳۰ نقطه از کشور بازسازی خواهد شد.


به گزارش قم نیوز سردار یعقوب سلیمانی در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت مطهر حرم حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: غدیر در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و برگزاری آئین های مردمی بازسازی غدیر نشان از عمومی شدن این جریان عظیم فرهنگی در کشور است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه ای و ابزار هنر برای بازسازی واقعه غدیر در دستور کار است، افزود: ۳۰ نقطه از ۱۳۰ نقطه برگزاری آئین بازسازی واقعه غدیر در مناطق اهل سنت برگزار می شود که این آئین ها با استقبال مردم و علمای اهل تسنن مواجه شده است.

 فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر موجب وحدت و همگرایی میان مذاهب مختلف اسلامی در کشور شده است.

 سلیمانی با بیان اینکه ۶۲ هزار تن درگیر اجرای آئین های بازسازی واقعه غدیر در سراسر کشور هستند، اظهار داشت: ۲ میلیون تن بازدید کننده این آئین ها  هستند ضمن اینکه عمده عوامل بازسای واقعه غدیر جوانان می باشند.

وی ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر در حال تبدیل به یک فرهنگ عمومی و یک جریان فرهنگی قوی در جامعه است که با مشارکت مردم و هیات های مذهبی  در حال تقویت و گسترش است.

سلیمانی، تلاش برای اجرای بازسازی واقعه غدیر در خارج از کشور گفت: در سال ۹۵ این آئین در عراق و سوریه برگزار که با بازخوردهای مثبتی مواجه شد و بر اساس راهبردهای کلان ستاد بازسازی واقعه غدیر، برگزاری این آئین در خارج از کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه آئین بازسازی واقعه غدیر درکشور از قم آغاز شد، گفت: آئین بازسازی غدیر در سال ۱۳۸۹ در قم شکل گرفت که این حرکت با تایید مراجع عظام تقلید به حرکتی فراگیر درکشور تبدیل شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81078

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81078/واقعه-غدیر-۱۳۰-نقطه-کشور-بازسازی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir