کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جشن بزرگ ورود آزادگان به میهن اسلامی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 23 مرداد 1398 ساعت 15:20

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: مراسم گرامیداشت آزادگان استان قم روز شنبه ۲۶ مرداد با حضور ۵۹۱ آزاده و خانواده‌های آن‌ها در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام امت جوانان را به صحنه عملی جهاد کشاند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی افزود: عناصر منفور 2500 ساله طاغوت از ایران بیرون رانده شدند و پس از تاریکی‌ها، نور انقلاب اسلامی تابناک شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بابیان اینکه آزادگان در ظلمت‌سرا شکنجه‌های بسیاری دیدند و به شهادت رسیدند تصریح کرد: عده‌ای از این عزیزان قطع عضو شدند و پس از گذشت سی سال از جنگ منتظریم پاره‌ای از استخوان‌های برخی از این عزیزان به میهن اسلامی برگردد.

هاشمی با بیان اینکه ملت ایران همواره با عدالت و دفاع از جمهوریت در برابر دشمن ایستادگی کرد، ادامه داد: رزمندگان تا پای جان مقاومت کردند و این پیشینه ایران و ایرانی است که هرگز محور شرارت و خون‌آشامی نبوده است.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش آزادگان عنوان کرد: سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، سالروز نمایش اتحاد ملی ایران در استقبال از فرزندان امام به میهن اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تأکید بر اینکه آزادگان سفیران سربلند نظام انقلاب اسلامی هستند که پیام انقلاب را منتقل کردند تصریح کرد: مراسم گرامیداشت آزادگان استان قم روز شنبه 26 مردادماه با حضور 591 آزاده و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و از ساعت 18:30 در مجتمع حضرت امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت سال روز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: سرکشی از شهدای سادات و حضور در منازل آنان و حضور آزادگان در نماز جمعه از جمله برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: 2 هزار و 500 آزاده و خانواده‌هایشان در استان قم زندگی می‌کنند، 102 نفر از آزادگان بیش از 5 سال زندان داشتند و 33 نفر از آن‌ها جزو نخبگان هستند، از 591 آزاده 12 آزاده شهید شدند که مزار آنان به مناسبت سال روز ورود این عزیزان به میهن اسلامی غبارروبی می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی در سه گردان مختلف لباس رزم پوشیدند، گروه اول در خط مقدم به لقای خداوند نائل شدند، گروه دوم جان‌نثاری کردند و در معرض تیر و ترکش قرار گرفتند و گروه سوم هم در حلقه دشمن محاصره شدند و ضرب و شتم را به جان خریدند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81086

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81086/جشن-بزرگ-ورود-آزادگان-میهن-اسلامی-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir