کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم در مسیر توسعه شهری؛

۱۱۰ پروژه شهری همزمان با دهه کرامت افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم , 7 تير 1399 ساعت 21:20

معاون شهردار قم از افتتاح ۱۱۰ پروژه عمرانی در شهر قم خبر داد و گفت: تا پایان سال در سه زمان دهه کرامت، هفته دولت و دهه مبارک فجر بیش از ۸۰۰ پروژه افتتاح می‌شود.


به گزارش قم نیوز عباس حلوایی زاده با اشاره به اهمیت تحقق برنامه‌های شهرداری بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده اظهار داشت: تمام برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری بر اساس چشم‌انداز 5 ساله و افق 20 ساله تعریف‌شده و آغاز می‌شود.

وی عملکرد سال 98 شهرداری قم را بر اساس چشم‌انداز 5 سال موردبررسی قرارداد و افزود: خوشبختانه عملکرد پروژه‌های فنی عمرانی در پایان سال 98 بیش از 91 درصد محقق و تحویل داده‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از اجرای 206 هزار تن آسفالت در سال 98 خبر داد و تصریح کرد: به سازی معابر یکی از برنامه‌هایی است که شهرداری قم به‌صورت جدی دنبال کرده و در سال 98، 206 هزار تن آسفالت به مناطق تحویل داده و بیش از 60 هزار تن نیز در سه ماه نخست سال جاری تحویل داده‌شده است.

وی تعداد قراردادهای معاونت فنی و عمرانی را در سال 98 را به‌صورت تفکیک‌شده عنوان و خاطرنشان کرد: تعداد قراردادهای کل عمرانی 73 مورد، خرید 14 مورد و 48 مورد نیز در حوزه مشاوره بوده که مبلغ کل آن عددی بالغ‌بر 300 میلیارد تومان ثبت‌شده است.

حلوایی زاده در ادامه به اهمیت بررسی و نگهداری پروژه‌های استان اشاره کرد و گفت: با پایان عملیات عمرانی پروژه‌ها وارد مرحله نگهداری شده و به‌ویژه پل‌ها مورد بازرسی و نظارت ویژه قرار می‌گیرند.

تعمیر پل شهید مصطفی خمینی 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی از تعمیر پل مصطفی خمینی با پیشرفت 86 درصدی خبر داد و تأکید کرد: پل مصطفی خمینی با توجه به داشتن بالاترین شاخصه‌های خرابی در اولویت قرارگرفته و با 86 درصد پیشرفت در چند ماه آینده به بهره‌برداری مجدد می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم همچنین از صدور 102 هزار متر مجوز حفاری خبر داد و بیان کرد: مجوز حفاری برای توسعه و تغییر شبکه صادرشده و در سال 98 بیش از102 هزار متر مجوز صادرشده است.

سال 99 سال افتتاح پروژه‌های عمرانی در تمام سطح شهر است

وی سال 99 را سال افتتاح پروژه‌های عمرانی در تمام سطح شهر دانست و اظهار داشت: اکثر پروژه‌ها از سه سال گذشته آغازشده و امسال در سه مرحله به بهره‌برداری می‌رسد که مرحله نخست آن دهه کرامت با 110 پروژه است.

حلوایی زاده در ادامه شاخص‌ترین پروژه‌هایی که در سال 99 به بهره‌برداری می‌رسند را نام برد و افزود: تقاطع غیر هم‌سطح خیابان فردوسی، تقاطع میدان ولی‌عصر(عج)، تقاطع کمربندی امام علی(ع) با محور جعفریه، شهربازی بوستان‌های علوی و غدیر، راه‌اندازی QR  در تاکسی‌های بی‌سیم و گردشی تعدادی از این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فناوری، سرمایه‌گذاری فرهنگی و فضای سبز شهری در تمامی مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه شهرداری قم اجراشده و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مرحله بعدی افتتاح پروژه‌ها را در هفته دولت اعلام و تصریح کرد: بیش از 800 پروژه‌ در سه زمان دهه کرامت، سپس هفته دولت و مرحله نهایی  در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از کلنگ زنی پروژه‌های جدیدی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در توسعه شهری نیازمند مشارکت و صبوری شهروندان بوده و امیدواریم بتوانیم با کمترین زحمت برای شهروندان پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81092

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81092/۱۱۰-پروژه-شهری-همزمان-دهه-کرامت-افتتاح

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir