کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدیری ابیانه: تجربه برجام نشان داد که با تکیه بر بیرون نمی توان تحولی ایجاد کرد

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 مرداد 1398 ساعت 3:00

تحلیلگر مسائل اقتصادی و سیاسی تصریح کرد: تجربه برجام به عینه نشان داد که با تکیه بر بیرون و دل خوش کردن به وعده های بیگانگان، نمی توان تحول مطلوبی در کشور ایجاد کرد.


به گزارش قم نیوز دکتر محمد حسن قدیری ابیانه با  اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه دولت در طول حدود شش سال گذشته به بهانه برجام، عملاً اقتصاد کشور را به حال خود رها کرد و نتیجه آن هم، وضع کنونی است که مردم و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در چه شرایط سختی قرار گرفته اند.

وی افزود: دولت کنونی از وقتی که بر سر کار آمد، به جای اتکای به توان داخلی همه امیدش را به برجام و تعامل با آمریکا بست و البته بسیار هم کوشید که در اذهان عمومی برجام را عامل تغییرات بزرگ جلوه دهد و همین مساله نیز موجب رکود در کشور شد، چرا که عملاً هرکسی قصد داشت یک کار اقتصادی شروع کند و یا کار اقتصادی‌ خود را توسعه ببخشد، منتظر فرارسیدن وعده‌های آقای رئیس جمهور ماند و در نهایت برجام هم نتیجه ای غیر از آن چیزی داشت که دولتمردان ما مدعی آن بودند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که حدود پنج ماه از سال "رونق تولید" می گذرد و بسیاری از وعده وعیدها در راستای حمایت از تولید ملی و رونق تولید، نافرجام مانده است، ابراز داشت: اگر ما می خواهیم که حقیقتاً در کشور تحولی رخ دهد، باید زمینه تحقق خواسته ها و منویات مقام معظم رهبری در عرصه های گوناگون به خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را فراهم کنیم و این کار هم به صرف شعار رخ نمی دهد، بلکه عزم جدی مسئولان در عرصه عمل را می طلبد.

وی افزود: ما باید از تجربیات چهل سال گذشته به خصوص در همین سال های اخیر در قضایای برجام، درس عبرت گرفته و بدانیم که نباید به وعده های دیگران دل خوش کرده و از توانمندی ها و ظرفیت های داخل غافل شویم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 81106

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81106/قدیری-ابیانه-تجربه-برجام-نشان-تکیه-بیرون-نمی-توان-تحولی-ایجاد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir