پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 81108
منبع : خبرگزاری فارس

طرح جامع حمل‌ و نقل شهر قم تا ۲ ماه آینده نهایی می‌شود

قم نيوز : معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم، از تدوین و نهایی شدن طرح جامع حمل‌ و نقل شهر قم در آینده نزدیک خبر داد.
طرح جامع حمل‌ و نقل شهر قم تا ۲ ماه آینده نهایی می‌شود
طرح جامع حمل‌ و نقل شهر قم تا ۲ ماه آینده نهایی می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن طرحی جامع از وضعیت حمل‌ و نقلی در شهر قم، اظهار داشت: طرح جامع شهر قم در سال ۸۶ مورد تصویب قرار گرفته است که در این سال‌ها با تغییرات فراوان رو به رو شده که نیاز به باز طراحی این طرح جامع وجود دارد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری قم به دنبال تهیه طرح جامع بر اساس نیازهای موجود و آینده است، افزود: مشاورانی و پیمانکاری در این زمینه در نظر گرفته شده است که بر اساس شاخص‌های مختلف شامل شلوغی، ضریب تولید سفر، میزان حجم سفرها توسط خودروها و موتورسیکلت‌ها، پایانه‌های داخلی و همچنین ساخت تقاطع‌ها، خیابان‌ها و شوارع این طرح جامع در حال تدوین است.

ذاکریان خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه تهران در حال تدوین است که طبق قرارداد تا دو ماه آینده نهایی و به شهرداری برای ارائه و تصویب در شورای ترافیک استان و کشور واگذار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مطالعات حمل‌ و نقل بار برای نخستین بار در کشور در قم انجام‌ شده، عنوان کرد: قم نخستین کلانشهر کشور بوده که طرح جامع بار بر اساس استانداردها و شاخص‌ها و با در نظر گرفتن باراندازها، تناژ و امثال آن در حال انجام است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی ۱۱۰ دوربین نظارتی جدید در سطح شهر قم، اضافه کرد: در فازهای نخست و دوم ۹۰ دستگاه دوربین نظارتی نصب‌ شده که در فاز سوم ۱۱۰ دوربین جدید به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

انتهخای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch6zn6.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما