کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی قم:

کشتارگاه جاهد قم در انتظار سرمایه گذار است

خبرگزاری ايرنا , 24 مرداد 1398 ساعت 10:18

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: راه اندازی کشتارگاه جاهد جزو اولویت های استان است و این امر مستلزم اعلام آمادگی سرمایه گذاری مناسب برای بهره برداری از این مجموعه می باشد.


به گزارش قم نیوز مهدی رفیعی محمدی افزود: اولویت مسئولان استان راه اندازی سریع تر کشتارگاه جاهد می باشد تا بخش قابل توجهی از امکانات و ظرفیت مورد نیاز در بخش کشتار دام تامین شود.

وی اضافه کرد: شرکت جاهد مجری ساخت کشتارگاه بوده و مسئولیتی برای بهره برداری از آن ندارد و سرمایه گذارانی که تاکنون اعلام آمادگی کرده اند نیز بنا به دلایلی از جمله مسائل مالی برای این کار مناسب تشخیص داده نشدند.

وی گفت:‌ کشتارگاه جاهد اوایل سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال قیمت گذاری شد، ولی هنوز سرمایه گذاری که توان مالی و انگیزه کافی برای بهره برداری از این مجموعه را داشته باشد، اعلام علاقه مندی ننموده است.

به گفته رفیعی، این کشتارگاه  ظرفیت کشتار یک هزار راس دام را در روز دارد و تمام استانداردهای بهداشتی نیز پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: استان قم روزانه نیاز به کشتار ۲ تا سه هزار راس دام سبک دارد و در حال حاضر هیچکدام از کشتارگاه های موجود از جمله شهرداری و پرتو ظرفیت مناسب برای این میزان کشتار را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کشتارگاه پرتو قابلیت توسعه برای کشتار هزار راس دام را دارد، ولی در حال حاضر ۵۰۰ راس دام سبک در این مجموعه کشتار می شود.

مدیرکل دامپزشکی قم ادامه داد: زمانبندی برای افزایش ظرفیت کشتارگاه پرتو مشخص شده و این مجموعه می تواند با زمینی که در اختیار دارد، قابلیت کشتار را برای رسیدن به هزار راس دام توسعه دهد.

وی با تاکید بر این که بر مسائل بهداشتی ذبح دام نظارت ویژه می شود، گفت: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است و با نظارت هایی که صورت می گیرد، گوشت قرمز در بهترین شرایط بهداشتی ممکن به دست مصرف کننده می رسد.

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی قم نیز گفت: در حال حاضر در تمام کشتارگاه های قم ناظر شرعی ذبح مستقر است و کشتار از ابتدا تا پایان نظارت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمیدرضا سجادی افزود: فعالیت ذابحان کشتار نیز با تایید ناظر شرعی در کشتارگاه انجام می شود و به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که دام و طیور با نظارت ویژه ناظر بهداشتی و شرعی در کشتارگاه ها ذبح می شود.

۲۱۵ هزار راس گوسفند داشتی مولد، ۳۵ هزار راس بز داشتی مولد، ۲۵ هزار راس گوساله اصیل پرورای، ۳۰ هزار راس گوساله بومی پرواری و ۱۹ هزار راس گاو شیری اصیل در استان قم وجود دارد.

۶۰ هزار راس گوساله دو رگ پرواری، ۹۰ هزار راس بره پرواری، ۲۵ هزار راس بز پرواری و سه هزار راس گاو دو رگ شیری مولد در دامداری های قم نگهداری می شود.

میزان تولید گوشت دام سبک سالانه حدود هفت هزار و ۹۱۰ تُن و میزان تولید گوشت دام سنگین نیز ۳۵ هزار و ۵۸۳ تُن می باشد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81112

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81112/کشتارگاه-جاهد-قم-انتظار-سرمایه-گذار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir