پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 81120
منبع : خبرگزاری تسنیم

سهم اتوبوس‌های عمومی در سفرهای درون‌شهری قم به زیر 10 درصد رسیده است

قم نيوز : معاون شهردار قم با اشاره به افزایش دو برابری استفاده از خودروهای شخصی گفت: سهم اتوبوسرانی در حمل‌ونقل درون‌شهری به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.
سهم اتوبوس‌های عمومی در سفرهای درون‌شهری قم به زیر ۱۰ درصد رسیده است
سهم اتوبوس‌های عمومی در سفرهای درون‌شهری قم به زیر ۱۰ درصد رسیده است
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان در بیان اهمیت افزایش کیفیت حمل‌ونقل عمومی در تغییر ذائقه شهروندان برای پرهیز از استفاده از خودروی شخصی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام‌شده 70درصد سفرهای درون‌شهری زیر 4 کیلومتر بوده و نیاز به استفاده از ماشین شخصی نیست.

وی  به دلایل بازنگری خطوط اتوبوسرانی در شهر قم اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل بازنگری خطوط اتوبوسرانی در طرح جامع حمل‌ونقل، مطالعاتی است که بر اساس آخرین آمارهای گرفته‌شده از مبدأ و مقصد مسافران بوده و نیاز به بازنگری را نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با ابراز نگرانی از سهم 50 درصدی خودروهای شخصی در حمل‌ونقل درون‌شهری تصریح کرد: متأسفانه امروز سهم اتوبوسرانی در حمل‌ونقل درون‌شهری به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی تغییر خطوط اتوبوسرانی را در طرح جامع حمل‌ونقل تشریح کرد و گفت: در بازنگری که در طرح جامع حمل‌ونقل برای خطوط اتوبوسرانی انجام‌شده، مسیرها اصلاح و نظم و نظارت در تردد اتوبوس‌ها می‌تواند اقبال مردمی را در استفاده از حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند.

ذاکریان با بیان اینکه هم‌اکنون مسیرهای اتوبوسرانی در شهر قم به صورت قطری انجام می‌شود، عنوان کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل که به‌زودی نهایی می‌شود بسیاری از این خطوط تبدیل به مسیرهای شعاعی و حتی مسیرهای کوتاه به آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش حجم استفاده از وسایل حمل‌ونقل شخصی و دو برابری شدن استفاده از آن به جای استفاده از حمل‌ونقل عمومی یادآور شد: پیش‌ازاین 18 درصد سفرهای درون‌شهری با اتوبوس صورت می‌گرفت که امروز این آمار به زیر 10 درصد رسیده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با گلایه از نگاه خودرو محوری در توسعه شهرها خاطرنشان کرد: متأسفانه در ساخت خیابان‌ها، شوارع، معابر و تقاطع‌ها اولویت با استفاده خودروهای شخصی است، درصورتی‌که استفاده از این حجم خودرو شخصی برای شهرها به ویژه کلان‌شهرها مشکلاتی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg8bw.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما