پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : 81122
منبع : خبرگزاری تسنیم

ترویج فرهنگ غدیر مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله آصف محسنی بود

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت‌الله آصف محسنی گفت: این عالم فقیه و ربانی به موضوع غدیر توجه ویژه‌ و در این زمینه اهتمام داشت و برای برگزاری جشن غدیر هزینه می‌کرد.
ترویج فرهنگ غدیر مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله آصف محسنی بود
ترویج فرهنگ غدیر مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله آصف محسنی بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ ظهیری در مراسم بزرگداشت آیت‌الله آصف محسنی که شامگاه چهارشنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت روز بزرگ غدیر اظهار داشت: برای زنده نگه‌داشتن نام امیرالمؤمنین(ع) نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

وی افزود: میثم تمار بیست سال در کنار درختی نماز می‌خواند و درخت را می‌بوسید که هنگامی از وی علت این کار سؤال شد در پاسخ گفت سِری وجود دارد، گفته شد به خاطر محبت به امیرالمؤمنین(ع) تو رادار می‌زنند ولی از اولین امام همام دست برنداشت.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همت گماشته شده و خون‌ها ریخته شد تا ولایت امام علی(ع) به دست ما برسد،باید قدرشناس غدیر باشیم چون اگر به پیام غدیر توجه می‌شد واقعه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

ظهیری بیان کرد:آیت‌الله آصف محسنی از علمای بزرگ افغانستان بود و از طرف مسئولین محترم و مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)این مصیبت را به ملت افغانستان تسلیت گفته و امیدوارم مردم این کشور پای ولایت باشند و با توسل به امام زمان(عج) مشکلات شیعیان برطرف شود.

 وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت‌الله آصف محسنی عنوان کرد: این عالم فقیه و ربانی به موضوع غدیر توجه ویژه‌ای داشت ودراین زمینه اهتمام داشت و برای برگزاری جشن غدیر هزینه می‌کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد:شیعیان افغانستان اصیل هستند و بزرگانی نظیر آیت‌الله آصف محسنی بین آن‌ها رشد و پرورش پیداکرده است و ملت مظلوم افغانستان باید ادامه‌دهنده راه علما و مراجعی نظیر محقق کابلی و محسنی باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxf0j.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما