جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 81151
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

حکومت های ظالم آل سعود و آل خلیفه موفق به خاموش کردن صدای مردم بحرین نیستند

قم نيوز : امروز می بینیم که نقش حزب الله در تمام لبنان گسترده بوده و امروز رئیس جمهور، نخست وزیر و وزرا تا موافقت حزب الله نباشد، در لبنان روی کار نمی آید و این عظمت جریان شهادت است.
حکومت های ظالم آل سعود و آل خلیفه موفق به خاموش کردن صدای مردم بحرین نیستند
حکومت های ظالم آل سعود و آل خلیفه موفق به خاموش کردن صدای مردم بحرین نیستند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری در مراسم یادبود شهید دکتر غلام محمد فخرالدین و شهید عارف حسین الحسینی که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم در این برنامه مایه افتخار و عزت ما است.

وی افزود: آیت الله شیخ عیسی قاسم مجاهدی خستگی ناپذیر هستند و ما امیدواریم مشکلات مردم بحرین به زودی حل شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت(ع) با بیان اینکه شهادت از دیدگاه اسلام به عنوان یک درجه، افتخار، مدال و کرامت است، گفت: شهادت در قرآن و روایات جایگاه والایی دارد، در یک نگاه سطحی شهادت به معنی ازدست رفتن و به نیستی رفتن است، اما سوال این است که کسی که شهید می شود مانند کسی است که به طور عادی از دنیا می رود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان کرد: کشور ما از شهدا استقبال می کند و شهدای مدافع حرم و حریم ولایت در کشورهای مختلف مانند ایران، یمن، فلسطین، نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی تقدیم می شود.

وی ادامه داد: از دیدگاه قرآن کریم بالاتر از شهادت کاری وجود ندارد و پیامبر اکرم(ص) شهادت را کرامت می دانند، همچنین امیرالمومنین(ع) در نامه خود به مالک اشتر می فرمایند که از خداوند می خواهم که پایان زندگی من و تو را شهادت قرار دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت(ع) با بیان اینکه شهدا از مقامی که خداوند در قیامت به آنان عطا می کند شادمان می شوند، خاطرنشان کرد: شهدا به آنان که به صف شهدا نپیوسته اند، می گویند که بیایید و به این جرگه ملحق شوید.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان کرد: عده ای در ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از شهید شدن مردم گله می کردند، اما امام راحل(ره) بیان می کردند که این شهادت ها باید تداوم پیدا کند که انقلاب به پیروزی برسد، در جنگ تحمیلی نیز این شهدا بودند که پیروزی را به بار آوردند.

وی فرهنگ شهادت را در منطقه در حال گسترش دانست و ابراز کرد: این فرهنگ در بین مردم منطقه خوفی ایجاد نکرده، چنان که می بینیم امروز شهادت جایگاه والایی در بین مردم پاکستان پیدا کرده و پیروان اهلبیت(ع) به آن متمایل شده اند، امروز در یمن نیز خون ریزی های جنایت کارانه آل سعود نه تنها نتوانسته بازدارنده باشد، بلکه امروز ما شاهدیم که بعد از چندین سال راهی جز عقب نشینی برای آن ها باقی نمانده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت(ع) جریان مقاومت در لبنان را موردتوجه قرار داد و ادامه داد: در اوایل این حرکت در لبنان بسیاری معتقد بودند که حزب الله پیروزی خاصی کسب نخواهد کرد، اما با تدبیر رهبران آگاه محور مقاومت در این کشور امروز می بینیم که حزب الله تبدیل به قدرت بزرگی شده و این در حالی است که در ابتدا تعداد اندکی آغازگر این حرکت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به خاطره ای از سید حسن نصرالله مطرح کرد: در یک جلسه ای که محضر سید حسن نصرالله بودیم، ایشان از شرایطی به ما گفتند که در گذشته بزرگان و علمای شیعه برای ایجاد یک مدرسه علمیه درمانده بودند، اما امروز می بینیم که نقش حزب الله در تمام لبنان گسترده بوده و امروز رئیس جمهور، نخست وزیر و وزرا تا موافقت حزب الله نباشد، در لبنان روی کار نمی آید و این عظمت جریان شهادت است.

وی اظهار داشت: اینکه حرکت مردم بحرین با موفقیت های خاصی مواجه نشده، به معنای شکست خوردن این حرکت نیست، بلکه این حرکت پیروز شده و امروز حکومت های ظالم آل سعود و آل خلیفه موفق به خاموش کردن صدای مردم بحرین نشده اند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfyydc.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما