جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 81156
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس جهاد دانشگاهی قم:

پیچیده ترین روش های درمان در مرکز ناباروری قم انجام می شود

قم نيوز : رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: در مرکز ناباروری این استان پیچیده ترین روش های درمان اجرا می شود، بیش از ۱۲ درصد مراجعه کنندگان به این مرکز را بیماران خارجی تشکیل می دهد.
پیچیده ترین روش های درمان در مرکز ناباروری قم انجام می شود
پیچیده ترین روش های درمان در مرکز ناباروری قم انجام می شود
به گزارش قم نیوز محمد حیدری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای قدس قم افزود: جهاد دانشگاهی قم با فراوری سلول های بنیادی و انجام آزمایش های مختلف به مرحله تبدیل سلول رسیده و استفاده از داروهای مضر و جراحی های خطرناک را کاهش داده است.
وی اضافه کرد:  جهاد دانشگاهی قم در زمینه پزشکی و سلول های بنیادی توفیقات بسیار ویژه ای به دست آورده است.
حیدری  گفت: همچنین در رابطه با پیوند خون بند ناف نیز که یک ثروت ناتمام است، واحد جهاد دانشگاهی پیشرفت ویژه ای کرده است، از ذخیره خون بند ناف برای درمان انواع سرطان استفاده می شود.
حیدری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی جز ۱۰ مرکز اصلی در رابطه با سلول های بنیادی در سطح کشور بوده و از نظر دقت و مباحث علمی از اعتبار ویژه ای در سطح مراکز علمی برخودار است.
وی  گفت:  سلول های بنیادی در دنیای امروز، مهمترین نقش را در درمان انواع سرطان بازی می کند و واحد جهاد دانشگاهی قم در این زمینه توفیقات ویژه ای به دست آورده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه علمی بیان کرد: اگر کشوری نتواند در زمینه علمی و پژوهشی به پیشرفت های مورد نیاز نرسد در سال های آینده با مشکلات شدید اقتصادی روبه رو شده و استقلال آن با چالش همراه می شود.
وی اضافه کرد: توسعه یافتگی ارتباط تنگاتنگی با مباحث علمی و پژوهشی دارد، یکی از مهمترین راهکارهای عبور از عقب ماندگی ها در عرصه های مختلف، توجه و تقویت جنبه علمی آن کشور است.
حیدری تصریح کرد: ارتباط بین صنعت، بازار کار و اشتغال با دانشگاه هدف عمده ای بوده که جهاد دانشگاهی آن را دنبال می کند، جهاد دانشگاهی با شادابی بخشی به بازار کار در راستای رونق اقتصادی کشور قدم بر می دارد.
حیدری در ادامه بیان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز جهاد دانشگاهی قم ورود جدی پیدا کرده و گام های مثبتی در این زمینه برداشته است.
وی گفت: جهاد دانشگاهی خدمات یکپارچه‌ای در رابطه با مباحث فرهنگی در دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌دهد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو عضو برنامه‌های جهاد دانشگاهی هستند.
حیدری تاکید کرد: ورود جدی به مبحث مشاغل خانگی از رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی قم است، فراهم کردن امکانات آموزش و تسهیل گری مهم‌ترین حوزه رسالت جهاد دانشگاهی در این زمینه می‌باشد.
وی تاکید کرد: برای تبیین بیانیه گام دو انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی استان ورود جدی پیداکرده و تاکنون هفت نشست تخصصی در رابطه با آن انجام داده است.
حیدری عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در مبحث آموزشی نیز در طول سال به بیش از ۲۰ هزار فراگیر آموزش‌های مهارت آفرینی و اشتغال‌زایی ارائه می‌دهد، همچنین آموزش تکمیلی ویژه کارکنان دولت نیز در این مرکز انجام می‌شود.

جهاد دانشگاهی در۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و این روز به نام جهاد دانشگاهی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcai6na.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما