جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 81159
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو خبرگان رهبری:

طرح تابستانی «نشاط معنوی» در غنای فرهنگی اوقات فراغت جوانان نقش مهمی دارد

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امامزادگان نقش زیادی در پالایش روح و روان دارند، گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» با محوریت بقاع متبرکه در غنای فرهنگی اوقات فراغت جوانان نقش مهمی دارد.
طرح تابستانی «نشاط معنوی» در غنای فرهنگی اوقات فراغت جوانان نقش مهمی دارد
طرح تابستانی «نشاط معنوی» در غنای فرهنگی اوقات فراغت جوانان نقش مهمی دارد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز اظهار داشت: هرجایی که اولادی از فرزندان پیغمبر که ویژگی خاصی از قبیل معنوی و اخلاقی داشته باشند برای مردم ارزشمند بوده و هستند و بعد از ارتحال ایشان نیز قبرشان نسل در نسل به یادگار می‌ماند.

وی ادامه داد: امامزادگان مانند مشعل‌های فروزان هستند که دین، اخلاق و معنویت و فضائل پیامبر و رهنمون شدن به ارزش‌های الهی را در جوامع بشری زنده نگه‌داشته و این ارزش‌ها را ترویج و تقویت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی چنین امامزادگانی که رضوان و درود الهی بر آن‌ها باد از طریق سازمان اوقاف و بخش‌های دیگر موردبازسازی قرار گرفتند به‌طوری‌که فضای سبز و امکانات دیگر به این مکان‌های مقدس اضافه شد که رضایتمندی مردم و زائران را به همراه داشت.

وی بابیان این‌که امامزادگان در ترویج خاندان پیامبر و تقویت مبانی دینی نقش مهمی دارند، گفت: همین‌که افراد وارد می‌شوند یک سلامی به امامزاده می‌دهند و دو رکعت نماز می‌خوانند خود این عمل یک پالایش روح و حالت توبه است که کار پسندیده‌ای است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید از اقدامات و عملکرد درخشان سازمان اوقاف در طی 4 دهه اخیر نیز تقدیر و تشکری صورت بگیرد به‌طوری‌که این سازمان توانسته در تبیین جایگاه امامزادگان به‌خوبی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تابستان نیز طرح «نشاط معنوی» با محوریت بقاع متبرکه در غنای فرهنگی اوقات فراغت جوانان نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdnf0j.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما