قم نيوز : در حالی که برنامه‌های فرهنگی در شهر قم باید با مجوز و نظارت جدی شورای فرهنگی عمومی و اداره کل ارشاد برگزار شود، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اطراف استان قم ظاهرا با تسامح و تساهل پیگیری می‌شود.
چه کسی برای اجرای یک خواننده و حضور یک بازیگر زن در قم مجوز صادر کرده است؟
به گزارش قم نیوز پس از برگزاری کنسرت در سالن اداره کل ارشاد قم که با برخورد جدی علما و مراجع و دستگاه‌‌های فرهنگی مواجه شد و به تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ختم شد، نظارت بر برنامه‌‌های مشابه در شهر قم بیشتر شد و شورای فرهنگ عمومی اجازه استفاده از نام اهل بیت علیهم السلام را برای برگزاری برنامه‌های مغایر با شوونات فرهنگی قم نداد.

اما از آنجا که برگزاری این برنامه‌ها متقاضیانی در بین کسانی که جو فرهنگی قم را بر نمی‌تابند، دارد، اجرای کنسرت یا برنامه‌های مشابه به مجتمع‌های تفریحی اطراف قم یا حتی خارج از مرزهای استان قم منتقل شده است.

چند ماه پیش مجتمع تفریحی همای سعادت واقع در نزدیکی دلیجان، شاهد برگزاری یک کنسرت زنده بود و  اکنون دامنه این برنامه‌ها به شهر قم نزدیک تر شده است.

یکی از این موارد، برنامه‌ای است که با حمایت یکی از بانک‌های دولتی در مجتمع سلامت صبا و به بهانه عید غدیر در راه برگزاری است. برنامه‌‌ای که در اطلاعیه آن از حضور علیرضا لاجوردی به عنوان خواننده و بهنوش بختیاری با نقشی که مشخص نشده، نام برده شده است. عنوان این برنامه جشن بادبادک‌ها است و قرار است در ایام تعطیلی حوزه‌های علمیه، یکشنبه 27 مرداد برگزار شود.

قم نیوز از مسوولان فرهنگی به ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، استاندار قم، رییس شورای فرهنگ عمومی و فرمانده نیروی انتظامی قم می خواهد تا به سوالات زیر پاسخ دهند:

1. آیا این برنامه در شورای فرهنگ عمومی استان قم طرح شده و مجوز لازم برای حضور خواننده مرد و بازیگر زن را اخذ کرده است؟ در صورت پاسخ مثبت، در کدام جلسه و کدام کمیته شورا رای آورده و چه کسانی به برگزاری آن رای داده اند؟

2. بانک دولتی برگزار کننده برنامه از محل کدام بودجه برای برگزاری این برنامه اقدام کرده است؟ آیا این بانک مجوز برگزاری چنین برنامه ای را گرفته است؟

3. آیا مجری این برنامه، دارای مجوز لازم برای برگزاری این نوع برنامه‌ها است؟ در صورت پاسخ مثبت کدام نهاد فرهنگی مجوز را برای این فرد صادر کرده و آیا این فرد مجوز دار، مجوز این برنامه به خصوص را نیز دریافت کرده است؟

4. آیا تمهیدات لازم ترافیکی و انتظامی برای حضور مردم قم در ۸۰ کیلومتر دورتر از شهر قم سنجیده شده است و اقدامات لازم برای کمک رسانی در مسیر این برنامه در صورت وقوع حادثه،‌ پیش بینی شده است؟

۵. آیا از سوی اداره اماکن مجوز لازم برای برگزاری این برنامه صادر شده و در صورت پاسخ مثبت، آیا ناجا پرسنل لازم برای رعایت شوون فرهنگی قم را در مدت برگزاری این برنامه در محل آن مستقر خواهد کرد؟ آیا برنامه به صورت کامل ضبط می شود تا برای بررسی بعدی در اختیار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد و مبنای صدور مجوزهای آتی برای مجریان آن باشد؟

بدیهی است در صورت مثبت بودن پاسخ تمامی این سوال‌ها، قم نیوز نیز از برگزاری این برنامه فرهنگی حمایت کرده و در غیر این صورت، انتظار برخورد لازم را از سوی نهادهای ذی ربط دارد.

انتهای پیام / ۱۰۵
 
https://qomnews.ir/vdchizn6.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما