جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 81163
منبع : خبرگزاری فارس

تقدیر از رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم

قم نيوز : رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم و همکار با نهاد نماز جمعه این استان با حضور آیت‌الله اعرافی تقدیر شدند.
تقدیر از رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم
تقدیر از رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم
به گزارش قم نیوز رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم و همکار با نهاد نماز جمعه این استان در مراسمی در حاشیه نماز جمعه این هفته این شهر، با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تقدیر شدند.

آیت‌الله اعرافی در این مراسم با تقدیر از همکاری و مساعدت رسانه‌های استان در پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی برنامه‌های نماز جمعه اظهار کرد: دنیای امروز در اشکال مختلف با خبر و رسانه اداره می‌شود و در دنیای غرب خبر و رسانه در خدمت یک اهداف غلط و اشتباهی قرار گرفته و با اصول غلط هم اداره می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان بلندگوهای تفکر انقلاب باید تلاش کنیم هیمنه و سیطره خبررسانی غربی و غیراسلامی و الهی را بشکنیم گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم که کخبر و رسانه را در خدمت جامعه و مردم و اهداف انقلاب قرار دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به نقش شگرف رسانه‌ در حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی خاطرنشان کرد: رهبری بارها در خصوص مساله آسیب های اجتماعی جلسه گذاشتند و در این موضوع رسانه اثر دارد و می‌تواند نقش چشم‌گیری ایفا کند.

وی با اشاره به نقش مساجد در جامعه گفت: اگر بخواهیم مسجدی داشته باشیم که نورانیت و اخلاق ایجاد کرده و به معیشت نیازمندان کمک کند حتماً رسانه در آن اثرگذار است؛ تأثیر رسانه بسیار شگرف، وسیع و دامنه دار است و باید قدردان باشیم که رسانه‌ها به این مسائل توجه دارند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در مسائل نماز جمعه باید توجه کنیم که اجتماع هفتگی جمعه باید نشاط و همبستگی هفتگی را افزایش دهد گفت: مسوولیت همه دست اندرکاران و رسانه‌ها در این زمینه سنگین است؛ قم جایگاه ممتاز و ویژه ای دارد و بلندگوی قم وضع خاصی در کشور و خارج کشور دارد پس از قم باید به زبان‌های مختلف معارف الهی و اخبار فرهنگی مربوط به نماز جمعه را منعکس کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه رسانه‌های قم اهل این معانی و فعالیت‌ها هستند و اقدامات آنها قابل تقدیر است اظهار کرد: یکی از مطالبی که امید است مورد توجه قرار گیرد این است که هرازچندگاهی رسانه‌ها سوژه محور کار کنند تا نظر مردم به سوژه‌ها و موضوعات خاص جلب شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برای همه رسانه ها ارزش و احترام قائلیم و نیازمند تنوع سلایق در کشور هستیم و  اگر نقد و پیشنهادی وجود دارد دریغ نداریم و استقبال می‌کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر، تندیس و تابلویی نفیس از خبرنگاران و رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم و اطلاع‌رسانی برنامه‌های مصلی قدس تقدیر شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcipzav.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما