کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم:

۶۷ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی قم فعال است

خبرگزاری ايرنا , 26 مرداد 1398 ساعت 13:45

رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم گفت: ۶۷ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی این استان فعال است و تخلف‌های رانندگان را ثبت می‌نماید.


به گزارش قم نیوز جواد شاکری افزود: در آزادراه قم- تهران ۱۳ دوربین، بزرگراه قم- سلفچگان هشت، قم- گرمسار چهار دوربین و ۴۲ دوربین در سایر محورهای مواصلاتی قم فعال است.

وی اضافه کرد: این دوربین‌ها به‌صورت لحظه‌ای، میانگین سرعت خودروها را ثبت می‌نمایند و چنانچه راننده هنگام رسیدن به دوربین سرعت خود را کاهش دهد، تخلف وی توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود.

به گفته وی، ۲۱ دوربین نظارت تصویری نیز اطلاعات و تصاویر کنترل ترافیک و وضعیت جوی را در محورهای مواصلاتی به راهداری ارسال می‌نماید.

شاکری خاطرنشان کرد: سامانه ترددشمار نیز در تمام محورهای مواصلاتی استان نصب است و تردد تعداد خودروهای عبوری از محورها و یا ورودی به شهر را ثبت می‌نماید.

وی بابیان این‌که برخی دوربین‌های ترددشمار علاوه بر ثبت تردد، سرعت خودروها را نیز ثبت می‌نماید، ادامه داد: تمام تخلف‌های ثبت‌شده به سامانه راهور ارسال می‌شود و رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن سامانه ۱۴۱ آخرین وضعیت ترافیکی، جوی و سایر اطلاعات موردنیاز مسافرت به سراسر کشور را کسب نمایند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم اضافه کرد: در محور قم- کاشان سامانه‌ای به نام «توزین در حال حرکت» نصب است و خودروهای عبوری باری را به‌صورت آنلاین توزین می‌کند و اگر خودرویی اضافه تناژ داشته باشد، تخلف صورت گرفته برای پلیس ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارنامه را نیز رصد می‌کند و گزارش خودروهایی که بارنامه نداشته باشند برای پلیس ارسال می‌شود.

طول آزادراه‌های قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲۳۲ کیلومتر، راه‌های اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81178

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81178/۶۷-دوربین-ثبت-تخلف-محورهای-مواصلاتی-قم-فعال

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir