کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقاومت تنها راه پیش روی مردم کشمیر/دو خبرنگار در کشمیر کشته شدند

خبرگزاری فارس , 26 مرداد 1398 ساعت 15:31

کارشناس مسائل سیاسی کشمیر گفت: مقاومت تنها راه برای مردم کشمیر است و هند به دنبال سرکوب همه جانبه مردم کشمیر است.


به گزارش قم نیوز علی علوی ظهر امروز در نشست «بررسی تحولات شبه قاره هند با تاکید بر مساله کشمیر» که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های کشمیر اظهار کرد: این منطقه یک منطقه حساس است و به عنوان بهشت زخم خورده مشهور شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر کشمیر، قانون خودمختاری برای تعدادی از ایالت‌های دیگر هند نیز است، اکثریت جمعیت کشمیر، مسلمان است و به همین دلیل دولت هند، قانون اساسی این کشور را تغییر داد.

کارشناس مسائل سیاسی کشمیر افزود: دولت فعلی هند در دست هندوهای افراطی است و به همین دلیل، روابط تنگاتنگی با دولت اسرائیل و عربستان دارد.

علوی با اشاره به خودمختاری کشمیر اظهار کرد: انضمام کشمیر به هند با نظر سازمان ملل با توجه به قانون خودمختاری بوده است.

وی ادامه داد: سربازان ارتش هند حق تیراندازی به سمت مردم کشمیر را دارند، بدون اینکه مواخذه شوند، مردم کشمیر هم اکنون هیچ گونه امکانات ارتباطی با خارج از کشور را ندارند، اقامه نماز جمعه در کشمیر ممنوع شده است.

کارشناس مسائل سیاسی کشمیر افزود: همه رهبران کشمیر دستگیر شدند و اتفاقات اخیر کشمیر طرحی از سوی آمریکا و اسرائیل است و حکومت نظامی در کشمیر برقرار شده است و رسانه‌ها حق ورود به این منطقه را ندارند. این اقدام برای به فراموشی سپرده شدن کشمیر است تا دست به کشتار در این منطقه بزنند و تغییر ترکیب جمعتی در کشمیر رخ بدهد.

علوی سرکوب رسانه‌ها در کشمیر را سیاست دولت هند دانست و تصریح کرد: روز گذشته دو خبرنگار به دلیل تلاش برای عکس گرفتن توسط ارتش هند کشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت تنها راه برای مردم کشمیر است و هند به دنبال سرکوب همه جانبه مردم کشمیر است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81182

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81182/مقاومت-تنها-راه-پیش-روی-مردم-کشمیر-دو-خبرنگار-کشته-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir