شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : 81188
منبع : خبرگزاری تسنیم

امام هادی(ع) با تشکیل شبکه وکالت به ترویج معارف دینی پرداخت

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات امام هادی(ع) برای ترویج معارف دینی گفت: یکی از بهترین ابتکاراتی که در زمان امام هادی(ع) شکل گرفت تشکیل شبکه وکالت و انتخاب وکلا بود که از طریق این وکلا به سؤالات شیعیان پاسخ می‌دادند.
امام هادی(ع) با تشکیل شبکه وکالت به ترویج معارف دینی پرداخت
امام هادی(ع) با تشکیل شبکه وکالت به ترویج معارف دینی پرداخت
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: حاکمان عصر امام هادی(ع) بسیار به اهل‌بیت(ع) و پیروانشان ظلم می‌کردند و شیعیان نیز افرادی بودند که نسبت به ظلم مقابله می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) با 6 نفر از خلفای بنی‌عباس هم‌عصر بودند، افزود:ا ین خلفای عصر امام هادی(ع) همگی ظالم و ستمگر بودند و این حاکمان با اینکه رو به‌زوال بودند اما از تحت‌فشار قرار دادن شیعیان به دلیل ترسی که از زوال حکومت داشتند کوتاهی نمی‌کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات امام هادی(ع) برای ترویج معارف دینی بیان کرد: یکی از بهترین ابتکاراتی که در زمان امام هادی(ع) شکل گرفت تشکیل شبکه وکالت و انتخاب وکلا بود که از طریق این وکلا به سؤالات شیعیان پاسخ می‌دادند.

عزیزی تصریح کرد: شبکه وکالت زمان امام هادی(ع) و سایر امامان حاکی از نظم و انسجام در اسلام است، دین اسلام همیشه قائل به یک سازمان‌دهی بوده و نظم و انسجام از چارچوب‌های اسلام و از مهم‌ترین پایه‌های حکومتی است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از بهترین ابتکاراتی که در زمان ائمه معصومین(ع) شکل گرفت تشکیل شبکه وکالت بود بیان کرد: سازمان و شبکه وکالت به این صورت بود که ائمه معصومین(ع) در نقاط مختلف وکیل انتخاب می‌کردند و نقل و انتقالات مالی که بر اساس مصالح اسلام شکل می‌گرفت توسط همین نمایندگان انجام می‌شد.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از کارهای مهم امام هادی(ع) تقویت پایگاه‌های علمی بود گفت: همین پایگاه‌های علمی اصحاب و یاران امام را شکل می‌داد، امام هادی(ع) سؤالات شیعیان را به وکلا ارجاع می‌دادند و وکلا را نسبت به پرسش‌های شیعیان با توجه به انحرافات و شبهات آن روز توجیه می‌کردند.

عزیزی با تأکید بر اینکه امام هادی(ع) در امر به‌معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کردند خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) در جهت تربیت شاگردان متعهد و قوی تلاش بسیار کردند و در کنار تعلیم و تعلم در مدینه نسبت به امر به‌معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcydc.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما