شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 81193
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه‌های علمیه:

رسانه را در خدمت جامعه و اهداف انقلاب قرار دهیم

قم نيوز : آیت الله اعرافی گفت: ما به عنوان بلندگوهای تفکر انقلاب اسلامی در دنیای جدید باید تلاش کنیم که هیمنه و سیطره خبررسانی غربی و غیراسلامی را بشکنیم و تغییر دهیم و رسانه را در خدمت جامعه و مردم اهداف انقلاب قرار دهیم.
رسانه را در خدمت جامعه و اهداف انقلاب قرار دهیم
رسانه را در خدمت جامعه و اهداف انقلاب قرار دهیم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی، عصر جمعه در جمع مدیران و سردبیران رسانه های استان قم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد،با بیان این که  دنیای امروز با رسانه و خبر اداره می‌شود گفت: این امر در قالب‌های نو و روش‌های جدید مانند فضای مجازی تجسم یافته است.

مدیر حوزه های علمیه  با اشاره به آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: مقام معظم رهبری چند جلسه در مورد آسیب‌های اجتماعی و کاهش و جلوگیری از رشد و رفع آن‌ها مطالبی فرمودند و رسانه‌ها باید برای تحقق این فرمایشات تلاش کنند.

وی افزود: در دنیای غرب، رسانه‌ها به ابزاری برای رسیدن به اهداف غلط تبدیل شده و با اصول و روش‌های غلطی هم اداره می‌شود؛ ما به عنوان بلندگوهای تفکر انقلاب اسلامی در دنیای جدید باید تلاش کنیم که هیمنه و سیطره خبررسانی غربی و غیراسلامی را بشکنیم و تغییر دهیم و رسانه را در خدمت جامعه و مردم  اهداف انقلاب قرار دهیم و این رسالت سنگین بردوش خبرنگاران است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: اگر امروز در مورد مسجد سخن گفته می‌شود ما مساجدی می‌خواهیم که در شعاع اطراف خود بتواند نورانیت و اخلاق ایجاد کند و به معیشت نیازمندان اطراف خود رسیدگی کند لذا نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی در این مسائل شگرف، مؤثر و دامنه‌دار است.

امام‌جمعه قم با اشاره به نماز جمعه بیان کرد: اجتماع هفتگی جمعه باید نوعی نشاط و همبستگی و فرهنگسازی هفتگی را در جامعه رواج دهد لذا هم مسئولیت خطیب و هم مسئولیت ستاد نهاد نماز جمعه و رسانه‌ها و خبرگزاری ها سنگین است به ویژه اینکه وقتی از جایگاه قم می‌خواهیم خبری منتشر کنیم.

وی افزود: بنده گاهی در خطبه‌های نماز جمعه جند دقیقه به عربی صحبت می‌کنم اما یکی دو هفته به دلیل کمبود وقت قطع شد ولی چند نفر از بزرگان مانند آیت الله عیسی قاسم و بزرگان حجاز گفتند که همین چند دقیقه خطبه عربی از شهر مقدس قم خریدار و مخاطب دارد و آن را قطع نکنید.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: بلندگوی قم وضع خاصی در کشور و خارج از کشور هم دارد بنابراین رسانه‌هایی که جز فارسی، زبان‌های دیگری دارند در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند و محتوای نماز جمعه را نشر دهند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها هر چند وقت یکبار بر روی یک سوژه اجتماعی مانند روند نگران‌کننده رشد جمعیت یا بهبود وضع مساجد و امثال آن فعالیت داشته باشند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbf8bw.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما