شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 81197
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مبلغان قمی با شرایط واقعی منابع آب آشنا شدند

قم نيوز : غرفه ویژه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب استان قم ویژه نمازگزاران جمعه قم برپا شد.
مبلغان قمی با شرایط واقعی منابع آب آشنا شدند
مبلغان قمی با شرایط واقعی منابع آب آشنا شدند
به گزارش قم نیوز نماز جمعه این هفته با امامت آیت الله اعرافی و حضور خیل گسترده مومنین نمازگزار در مصلای قدس قم برگزار شد که با بخش‎های مختلف و ویژه‎ای همراه بود.
یکی از بخش‎های ویژه این مراسم، برپایی غرفه‎های خدمت نهادهای مختلف استان بود؛ یکی از این بخش‎ها، غرفه ویژه تبیین طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب استان بود.
در این غرفه بروشورها و بسته های تبیینی و ترویجی در خصوص وضعیت آب استان، وضعیت منابع زیرزمینی، مصارف ویژه منابع آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعتی، گونه شناسی کشت و میزان بهره وری و آب بری آنها و سایر اطلاعات تخصصی در این بخش در اختیار حاضران در این غرفه قرار گرفت.
از نکات جالب، می‎توان به حضور طلاب غیر ایرانی در این غرفه اشاره کرد که با اشاره به اطلاعات جالب این بسته تبلیغی بیان می کردند که می خواهند از این برنامه تبلیغی در حوزه آب  در کشورهای خود نیز استفاده کنند.
حضور جانبازان، روحانیون، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان و ارایه سوالات متعدد در خصوص مباحث مرتبط به منابع آب از نکات جالب توجه در این غرفه بود.
یکی از طلاب با حضور در این غرفه گفت: وقتی وضعیت آبی کشور به این شکل است مسئولان باید با برگزاری چنین برنامه هایی اطلاعات کافی را در اختیار مبلغان و شخصیت های تاثیرگذار در این حوزه بگذارند تا در برنامه های تبلیغی، این مباحث بسیار مهم را به مردم به خصوص کشاورزان انتقال دهند.
گفتنی است، طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب از سوی وزارت نیرو از سال 86 آغاز شده است و در استان قم نیز توسط شرکت آب منطقه‎ای استان در حال انجام است که شامل پروژه های مختلف حفاظتی، تبینی و فرهنگی و اطلاع رسانی و.... است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfeydc.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما