يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 81206
منبع : خبرگزاری فارس

جذب 3 متخصص سونوگرافی خانم در قم

قم نيوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه کمبود پزشکی متخصص سونوگرافی مشکلی کشوری است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را به کار گرفته تا پزشکان متخصص زن در این حوزه را جذب کند.
جذب 3 متخصص سونوگرافی خانم در قم
جذب 3 متخصص سونوگرافی خانم در قم
به گزارش قم نیوز محمود پرهام با عنوان « چرا سونوگرافر زن در مراکز درمانی قم نیست؟» اظهار کرد: مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان قم طی یک سال گذشته تلاش زیادی برای جذب نیروی متخصص سونوگرافی کردند و در نهایت در حالی که دو سهمیه به قم اختصاص داده شده بود با پیگیری های مستمر از وزارت بهداشت توانستیم سه نیروی زن در این حوزه جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام پزشکان جذب شده طی دو سال گذشته زن بوده اند، ابراز کرد: در حوزه سونوگرافی آزاد نیز ما هر حمایتی نیاز باشد به بخش خصوصی برای ارائه خدمت در قم انجام خواهیم داد و شما نمی توانید پزشک رادیولوژیستی را پیدا کنید که درخواست کار در قم داشته ولی نتوانسته که فعالیتش را انجام دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: تقاضای سونوگرافی خانم در قم بالاست، در دستورالعمل های جدید پزشکان بیش از گذشته ملزم به استفاده از سونوگرافی برای تشخیص وضعیت بیمارها هستند و کمبود متخصص در این حوزه مشکل تمام کشور است و مختص به استان قم نیست.

پرهام با اشاره به اینکه پزشکان متخصص رادیولوژی طی سال های اخیر سه برابر شده است، گفت: با ادامه این روند در دو سه سال آینده این مشکل رفع می شود. امروز نیز هر کس رادیولوژیستی می شناسد که علاقه مند به کار در شهر قم است ما استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: دو بیمارستان شهید بهشتی و حضرت معصومه(س) به صورت شبانه روی در طول هفته پزشک سونوگرافی دارند و در موارد اورژانسی بیماران حتی در روزهای تعصیل می توانند با مراجعه به این دو بیمارستان سونوگرافی مورد نیاز را انجام دهند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg3x97.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما