کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت:

۷۷۵ نانوایی در قم فعالیت می‌کنند

خبرگزاری ايرنا , 27 مرداد 1398 ساعت 12:30

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ ۷۷۵ واحد نانوایی دولتی و نیمه‌دولتی دارای مجوز در قم فعالیت می‌کنند.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: ۴۶۷ واحد نانوایی دولتی و ۳۰۸ واحد نانوایی نیمه‌دولتی تحت نظارت مستقیم سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت در سطح استان فعالیت دارند.

وی بیان کرد:‌ در این میان، نانوایی‌های سنگک با ۲۷۳ واحد بیشترین آمار را در میان سایر نانوایی‌ها به خود اختصاص داده‌اند و ۱۶۰ واحد نانوایی دولتی و ۱۱۳ واحد نانوایی نیمه‌دولتی به پخت این نان فعال‌اند.

وی ادامه داد: پس از نان سنگک،‌ نانوایی‌های لواش استان بیشترین آمار را در اختیاردارند و ۲۱۸ واحد دولتی و ۶ واحد نیمه‌دولتی،‌ نان لواش تولید می‌کنند.

سیجانی گفت: نان بربری دیگر نان موردعلاقه مردم استان است و ۱۱۸ واحد نانوایی در قم تولید این نان را بر عهده‌دارند،‌ به‌نحوی‌که ۵۱ واحد نانوایی دولتی و ۶۷ واحد نانوایی نیمه‌دولتی در این رسته فعال هستند.

وی افزود:‌ همچنین ۶۸ واحد نانوایی درزمینهٔ پخت نان تافتون فعال‌اند که از این میان ۳۸ واحد دولتی و ۳۰ واحد نیمه‌دولتی هستند.

وی ادامه داد: ۴۵ واحد خشکه پزی،‌ ۴۴ واحد فانتزی در کنار واحدهای روغنی پزی و مجتمع‌های تولیدکننده چند نوع نان به‌طور هم‌زمان، از دیگر ظرفیت‌های استان در این بخش است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: تمام فعالیت این واحدها تحت نظارت این سازمان قرار دارد و آرد موردنیاز آنان نیز به‌طور کامل تأمین می‌شود تا خللی درروند پخت نان موردنیاز شهروندان به وجود نیاید.

وی بیان کرد: آرد و نان تولیدشده در قم ازنظر استانداردهای تعریف‌شده برای این بخش، در سطح مطلوبی قرار دارد و کیفیت این محصولات به‌صورت مستمر توسط آزمایشگاه‌های معتبر موردسنجش قرار می‌گیرد.

سیجانی ادامه داد:‌ شهروندان می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از واحدهای نانوایی استان را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ بررسی موضوع و برخورد با تخلف‌های احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81210

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81210/۷۷۵-نانوایی-قم-فعالیت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir