يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 81214
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل استاندارد قم:

نظارت بر واحدهای فرآورده‌های گوشتی قم افزایش می‌یابد

قم نيوز : مدیرکل استاندارد قم گفت:‌ نظارت این اداره کل بر روند فعالیت واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استان برای افزایش سطح سلامت شهروندان تشدید می‌شود.
نظارت بر واحدهای فرآورده‌های گوشتی قم افزایش می‌یابد
نظارت بر واحدهای فرآورده‌های گوشتی قم افزایش می‌یابد
به گزارش قم نیوز مجید آوری فرد بیان کرد:‌ اداره کل استاندارد به همراه اداره کل دامپزشکی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، نظارت‌های خود بر روند تولید فرآورده‌های گوشتی در استان را افزایش خواهند داد و در این زمینه برای حفظ سلامت مردم با هرگونه تخلفی به جد برخورد خواهند کرد.

وی افزود: بیش از یک‌سوم نیاز کشور به فرآورده‌های گوشتی، در واحدهای صنعتی قم تامین می‌شود و به همین دلیل افزایش سطح استانداردسازی و بالا بردن کیفیت تولید این محصولات در استان، از اهمیت بسزایی در ارتقای سطح سلامت مردم برخوردار است.

وی ادامه داد:‌ هم‌اکنون ۱۸ واحد صنعتی با ظرفیت کامل درزمینهٔ تولید فرآورده‌های گوشتی در قم فعالیت می‌کنند که علاوه به پاسخگویی نیاز استان، سهم قابل‌توجهی از محصولات این واحدها به مناطق مختلف کشور صادر می‌شود.

آوری فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم همکاری گسترده مردم با اداره کل استاندارد برای افزایش سطح کیفیت محصولات تولیدی در قم،‌ گفت: مطالبه گری مردم از مهم‌ترین ارکان ارتقای سطح استانداردسازی محصولات در بخش‌های مختلف است که در این زمینه ارتقای استانداردهای محصولات خوراکی و گوشتی به دلیل تأثیر زیادی که بر سلامت انسان‌ها دارند،‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: تمامی واحدهای صنعتی فعال در قم به‌خصوص در بخش مواد غذایی باید بر اساس استانداردهای تعیین‌شده فعالیت کنند تا بتوانند با در اختیار داشتن مجوزهای لازم،‌ محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نمایند.

وی ادامه داد:‌ از شهروندان نیز می‌خواهیم در هنگام خرید محصولات موردنیازشان به‌ویژه اقلام خوراکی به نشان استاندارد محصول توجه لازم را داشته باشند و هرگونه تخلف در این زمینه را به اداره کل استاندارد قم گزارش دهند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfj0dc.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما