يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 81240
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
فرشته حشمتیان:

اعمال سلیقه مهم ترین مانع اجرای سیاست های فرهنگی است

قم نيوز : عضو شورای نخبگان بسیج جامعه زنان کشور، تغییر مدیریت ها و اعمال سلیقه ها را از آسیب های مهم و تهدید کننده در حوزه اجرا عنوان کرد و گفت: اگر نظرات را در حوزه اجرایی به یکدیگر اتصال دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
اعمال سلیقه مهم ترین مانع اجرای سیاست های فرهنگی است
اعمال سلیقه مهم ترین مانع اجرای سیاست های فرهنگی است
به گزارش قم نیوز فرشته حشمتیان، عضو شورای نخبگان بسیج جامعه زنان کشور، در برنامه «گفتگوی فرهنگی» با موضوع نهادهای فرهنگی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی، از رادیو گفت وگو، با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت فرهنگ گفت: رهبری می فرمایند«اقتصاد مهم است اما فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است چراکه پایه تغییر وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب نیازمند نگاه فرهنگی می باشد».

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش افزود: سیاست های فرهنگی کشور برخاسته از آسیب شناسی دستگاه های اجرایی و مطالعات بوده که به مرور زمان تبیین شده است.

وی با تصریح بر اینکه اقدامات فرهنگی در راستای ارتقا و رسیدن به کمالات انسان است، گفت: سیاست ها به اقتضای شرایط فرهنگی در هر یک از دستگاه های اجرایی، تنظیم شده که این سیاست ها نیازمند اراده جدی برای اجراست و شوراهای اجرایی نیز برنامه ها را به تناسب ماموریت تعیین شده در دستگاه مربوطه و نیروی انسانی خود اجرایی می کنند.

عضو شورای نخبگان بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به اینکه بخشی از نیروی انسانی صاحب فکر و نخبگان دور هم جمع شده و با نگاه به گذشته و آینده سیاست هایی را تنظیم می کنند، متذکر شد: وقتی این سیاست ها به بدنه اجرایی می رسند نیازمند یک همت فردی و اراده جمعی برای اجرای سیاست ها هستیم.

استاد دانشگاه، تغییر مدیریت ها و اعمال سلیقه ها را از جمله آسیب های مهم و تهدید کننده در حوزه اجرا عنوان کرد و گفت: اگر نظرات را در حوزه اجرایی به یکدیگر اتصال دهیم بسیاری از مشکلات کمتر خواهد شد.

حشمتیان، با اشاره به اهمیت باور داشتن به اجرای سیاست ها بیان داشت: وقتی سیاستی به مرحله اجرا می رسد در درجه اول باید باور داشته باشیم، در این صورت می توان برای اجرای سند برنامه ریزی کرد. اما متاسفانه بخشی از مجموعه ها در اجرای سیاست ها انفجاری برخورد می کنند بدین مفهوم که با ذوق و شوق قصد اجرای سند در کوتاه ترین زمان ممکن را دارند.

وی با اشاره به شاهد مثالی در این باره گفت: به عنوان مثال «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» دوره آزمایشی پنج ساله خود را هم گذارند اما مسئولان همچنان برای اجرای سند دور میز هستند و هنوز اجرایی نشده ضمن اینکه نظارت ها نیز ضعیف بوده و باعث درجا زدن می شود.

حشمتیان، با اظهار اینکه سیاست ها و سندها دارای راهبردهایی اند و شناخت فرهنگ ها برای برنامه ریزان بسیار مهم است، تأکید کرد: نمی توان نسخه واحدی را برای تمام مناطق در نظر گرفت بلکه باید نگاه مطالعاتی دقیقی نسبت به گذشته، حال و آینده مناطق داشت.

این استاد دانشگاه، با اشاره به اذعان بیانیه گام دوم انقلاب به خطاها در طول چهل سال گفت: با وجود خطاها اما در عین حال پیشرفت ها قابل توجه بوده است. توجه به ظرفیت های جوانان در این بیانیه، برای چهل سال دوم است و برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب نهادهای فرهنگی ما تکلیف سنگینی بر عهده دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7w8v.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما