دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 81248
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل سیاسی استانداری:

تنوع قومیتی در قم عامل مهمی برای برگزاری انتخابات های پرشور است

قم نيوز : مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: این استان یکی از مناطق مهم مهاجر پذیر کشور به شمار می آید و تنوع قومیتی موجود در آن، عامل مهمی برای برگزاری انتخابات های پرشور و با حضور حداکثری مردم است.
تنوع قومیتی در قم عامل مهمی برای برگزاری انتخابات های پرشور است
تنوع قومیتی در قم عامل مهمی برای برگزاری انتخابات های پرشور است
به گزارش قم نیوز مرتضی بابایی بیان کرد: قم از جمله استان های موفق کشور در ایجاد همدلی و وحدت میان قومیت های مختلف ساکن در آن به شمار می آید و این مساله در سال ها منتهی به انتخابات موجب شکل گیری فضای پرشور سیاسی و مشارکت مطلوب مردم در پای صندوق های رای می‌شود.

وی افزود: وجود تنوع قومیتی و فرهنگی در چارچوب اصول نظام جمهوری اسلامی، یکی از عناصر قدرت کشور است و این مساله در استان قم به عاملی برای نمایش وحدت اقشار مختلف مردم تبدیل شده است که در زمان برگزاری انتخابات جلوه ای خاص به این رویداد سیاسی می‌بخشد.

وی با اشاره به اهمیت وجود تنوع قومیتی در شوربخشی بیشتر به فرآیند انتخابات، افزود: برگزاری انتخابات با حضور نمایندگان سلایق متنوع سیاسی و شرکت گسترده اقوام و اقشارمختلف مردم، عامل مهمی برای افزایش نشاط اجتماعی به شمار می‌آید که چنین بستری در استان قم به خوبی فراهم است.

بابایی گفت: تلاش داریم در سالجار که مصادف است با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت همه گروه های تاثیرگذار اجتماعی از جمله اقوام ساکن استان به خوبی استفاده و فضای مطلوبی برای مشارکت گسترده مردم در این انتخابات فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور که مورد انتظار همگان است، فرصت های برابر برای بیان و تبیین دیدگاه ها و مواضع به شخصیت های مختلف شرکت کننده در انتخابات که مورد حمایت اقوام و اقشار مختلف مردم هستند، داده می‌شود و مسئولان ارشد استان برای تحقق عدالت اجازه حمایت از یک جریان خاص را ندارند.

وی ادامه داد: به گونه ای عمل خواهیم کرد که انتخابات سال جاری موجب همبستگی بیشتر قومیت های ساکن قم شود و در این رابطه از طرح مباحثی که به هر دلیل امکان دارد موجب شکاف شود، جلوگیری می کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc4iq4.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما