کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست قرارگاه 19 دی مطرح شد:

هشدار به فعالیت پیش‌دبستانی‌های بدون مجوز در قم

خبرگزاری حوزه نیوز , 28 مرداد 1398 ساعت 20:52

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: هر پیش‌دبستانی باید مجوز خود را از آموزش و پرورش دریافت کند اما اکنون برخی دستگاه‌ها به صورت خودمختار درحالی برای برخی پیش‌دبستانی‌ها مجوز صادر می‌کنند که گاهی گزارش‌های نامناسبی از وضعیت این مجموعه‌ها به دست ما می‌رسد.


به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم که در سالن جلسات محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه امسال آمار دانش آموزان استان قم به ۲۶۵ هزار نفر افزایش می‌یابد، اظهار کرد: تراکم امسال نسبت به سال‌های گذشته بالاتر است اما امیدواریم بتوانیم سال تحصیلی مطلوبی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

وی از وجود دغدغه‌های مرتبط با حجاب و عفاف در مدارس یاد کرد و افزود: امسال با توجه به دقتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به استان قم دارند از فرهنگیان خواستیم تا کارگاه‌ها و نشست‌هایی را با دانش‌آموزان داشته باشند تا بتوانیم باور دانش‌آموزان را در حوزه حجاب و عفاف مثبت کنیم که در این صورت نگران وضعیت این افراد در مقاطع عالی تحصیلی و دانشگاه‌ها نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تهیه دستور العمل پوشش و منشور حجاب در قم تصریح کرد: حفظ حجاب به‌عنوان یکی از اصول مهم دینی در مدارس درحال ترویج است و در این راستا از ظرفیت‌های مختلف برای پاسخ‌گویی به شبهات و سئوالات دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی از تلاش‌های انجام‌شده برای ایمن‌سازی فضای فعالیت بانوان در ادارات و محرم‌سازی مدارس دخترانه یاد کرد و گفت: استفاده از فرصت‌های مشاوره‌ای و آگاه‌سازی خانواده‌ها و دانش‌آموزان در مورد آسیب‌های فضای مجازی نیز درحال پیگیری است.

شیخ‌الاسلام اعزام پنج هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور را به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم نام برد و تصریح کرد: هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در استان قم داریم که امیدواریم بتوانیم اهداف مورد نظر حجاب و عفاف را در این مدارس دنبال کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: هر پیش‌دبستانی باید مجوز خود را از آموزش و پرورش دریافت کند اما اکنون برخی دستگاه‌ها به صورت خودمختار درحالی برای برخی پیش‌دبستانی‌ها مجوز صادر می‌کنند که گاهی گزارش‌های نامناسبی از وضعیت این مجموعه‌ها به دست ما می‌رسد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81270

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81270/هشدار-فعالیت-پیش-دبستانی-های-بدون-مجوز-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir