دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 81271
منبع : خبرگزاری فارس

جشنواره فیلم‎‌های کودک و نوجوان به قم می‌آید

قم نيوز : رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به مدت 5 روز در قم خبر داد و گفت: تیم داوری 15 نفره متشکل از دانش آموزان 9 تا 15 سال استان، 10 فیلم این جشنواره را داوری خواهند کرد.
جشنواره فیلم‎‌های کودک و نوجوان به قم می‌آید/ داوری آثار توسط دانش‌آموزان قمی
جشنواره فیلم‎‌های کودک و نوجوان به قم می‌آید/ داوری آثار توسط دانش‌آموزان قمی
به گزارش قم نیوز محمد کاظم رضوانی امروز در نشست شورای هماهنگی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان استان قم که در مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، اظهار کرد: سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همزمان با استان اصفهان در 30 استان کشور برگزار خواهد شد.

وی از اکران 10 فیلم جشنواره کودکان و نوجوانان در قم خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت 5 روز از پنجشنبه 31 مرداد تا دوشنبه 4 شهریور در سینما کانون قم واقع در شهرک پردیسان اکران می‌شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: سینما کانون واقع در مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان که جزو سینماهای اصلی استان محسوب می‌شود، به عنوان میزبان این جشنواره در قم معرفی شد.

رضوانی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوان قم می‌تواند زمینه ساز معرفی بیشتر خدمات فرهنگی این نهاد در حوزه کودک و نوجوان شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در استان قم افزود: در صورت برگزاری مطلوب جشنواره کودک و نوجوان در سینمای کانون، این سینما می‌تواند کاندیدای برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه، سینما حقیقت و فیلم فجر باشد.

رضوانی همچنین از اکران فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان توسط سینما سیار در 144 نقطه کشور خبر داد و گفت: این رخداد نیز در بخش‌های استان قم از جمله کهک، قنوات، فردو و وشنوه برگزار خواهد شد.

وی یکی از سیاست‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توسعه جشنواره‌های سینمایی در استان‌ها عنوان کرد و افزود: این سیاست با هدف تحقق رویکرد «ایران فقط تهران نیست» دنبال می شود و بر همین اساس، جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیشتر در توابع استان‌ها برگزار می شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یادآور شد: برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در شهرک پردیسان قم، به نوعی مانور فرهنگی و هنری در منطقه‌ای است که از سرانه برنامه‌های فرهنگی کمتری در طول سال برخوردار است.

رضوانی یکی از اتفاقات مثبت جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را صدور مجوز داوری در استان‌ها عنوان کرد و گفت: تیم داوری 15 نفره متشکل از دانش آموزان 9 تا 15 سال در استان انتخاب شده و طی 5 روز جشنواره، جایگاهی برای این عزیزان در سالن‌ نمایش فیلم تدارک دیده می‌شود و نتیجه داوری آنان به جشنواره در اصفهان ارسال خواهد شد که در نهایت با جمع‌بندی داوری‌های سراسر استان‌های کشورها، به فیلم‌های برگزیده جایزه اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی کوتاه مدت با هدف شناخت فیلم و داوری آثار با تدریس آقای سید امیر طباطبایی از فیلمسازان استان برای تیم داوری دانش آموزان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizrav.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما