کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 28 مرداد 1398 ساعت 18:40

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان قم گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور برای پنجمین سال متوالی در قم برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز محمدحسن نادری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران فعال در این عرصه  اظهار داشت: خبرنگاران نمایندگان مردم در جامعه بوده و  نقش واسطه  را ایفا می‌کنند.

وی از آغاز ثبت‌نام پذیرش دانشجو برای مهرماه 98  خبر داد و  افزود:  فعالیت 6 مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان قم با ظرفیت سه هزار و 995 دانشجو قابل‌ توجه بوده و با توجه به رسالت دانشگاه 40 درصد پذیرفتگان شاغل و 60 درصد با سهمیه آزاد وارد دانشگاه می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان قم تعداد رشته‌های مراکز علمی کاربردی را 57 کد رشته محل اعلام کرد و گفت: مراکز با توجه به تخصص و محوریت خاص تأسیس خود دانشجو پذیرفته و 61 درصد رشته‌ها در مقطع کاردانی و 39 درصد آن در مقطع کارشناسی است.

وی از پذیرش دانشجو در 5 رشته جدید نیز خبر داد و تصریح کرد: درصدهای اختصاص داده‌شده به 4 گروه اصلی با توجه به نیازسنجی در استان  به ترتیب 49 درصد مدیریت، 39 درصد فرهنگ و هنر، 14 درصد صنعت و 8 درصد کشاورزی است.

نادری رشته‌های جدید را کاردانی حرفه‌ای خبرنگاری، بازرگانی مشاوره حقوقی اصناف و کارشناسی حرفه‌ای هنرهای دیجیتال با گرایش گرافیک متحرک اعلام و خاطرنشان کرد:  20 درصد افزایش رشته‌ها بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده و مجوز دو مرکز خصوصی نیز برای نخستین بار در استان قم صادرشده است.

وی فعالیت بخش خصوصی را بر اساس سیاست‌های دانشگاه علمی کاربردی با شرایط خاص بلامانع توصیف کرد و ادامه داد: هر بخش خصوصی که ازنظر دانشگاه توانمند شناخته شود و فضای لازم برای اشتغال‌زایی را داشته و دارای محیط کار باشد، می‌تواند برای دریافت مجوز اقدام کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان قم دانشگاه را آماده برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی دانست و بیان کرد: برنامه‌های پیش روی دانشگاه علمی کاربردی استان قم برگزاری 5 نمایشگاه توسعه اشتغال و کارآفرینی و برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های دانشگاه ایجاد دو استارت‌آپ گردشگری و سوهان بوده که با توجه به آینده اقتصادی استان که بر مبنای گردشگری مذهبی برنامه‌ریزی‌شده  بسیار مهم بوده  و دانشگاه نیز به آن پرداخته است.

نادری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دانشگاه علمی کاربردی را قابل‌توجه خواند و ابراز کرد: برگزاری المپیاد ورزشی، جشنواره قرآن و عترت  و تأسیس کلینیک کارآفرینی و مشاور شغلی فضای لازم برای فعالیت‌های دانشجویی را در همه عرصه‌ها ایجاد کرده است.

وی شرکت‌کنندگان در پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت را بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این جشنواره در حال برگزاری بوده و در بخش شفایی آثار در مرحله داوری است و بعد از ماه محرم و صفر اختتامیه آن برای 5 سال متوالی در استان  قم برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان قم کلینیک کارآفرینی و مشاوره شغلی دانشگاه علمی کاربردی را گام مؤثری در اشتغال‌زایی دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: کلینیک کارآفرینی  و مشاوره شغلی با همکاری پارک علم و فناوری در تبدیل ایده‌های دانشجویان به محصول تجاری همکاری می‌کند.

وی همچنین از برگزاری دوره دوم مسابقه طرح کسب‌ و کار در کشور خبر داد و گفت: این مسابقه به‌منظور آشنایی دانشجویان با حوزه اشتغال انجام‌ شده و تمام مشاوره‌های لازم در همه مراحل به دانشجویان داده می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81273

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81273/پانزدهمین-دوره-مسابقات-قرآن-عترت-دانشگاه-های-علمی-کاربردی-کشور-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir