کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام موسی‌کاظم(ع) در سخت‌ترین دوران دست از ترویج دین برنداشت

خبرگزاری تسنیم , 31 مرداد 1398 ساعت 18:01

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام موسی کاظم(ع) درزمانی که زندان بودند نیز دست از ترویج معارف دینی برنداشتند و ۱۴ نفر از شاگردان خاص این امام همام در دستگاه هارون حضور داشتند و امام به آن‌ها دستور می‌داد و فعالیت می‌کردند ولی هارون مطلع نبود.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت:اگر مجموعه حرکات و سکنات 14 معصوم را در نظر بگیریم به این موضوع دست پیدا می‌کنیم که آن روز که ائمه(ع)جنگیدند و همچنین ولایت را ترویج کردند تنها رضای الهی را مدنظر قراردادند.

وی با اشاره به فعالیت اهل‌بیت(ع) برای ترویج دین در جامعه افزود: این موضوع که امیرالمؤمنین(ع) خانه‌نشین شد و در جنگ صفین و نهروان حاضر شد و امام موسی کاظم(ع) به زندان رفت هرکدام با توجه به زمان معضل را حل کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:رفتار اهل‌بیت(ع) رفتاری است که به بشر تا قیامت الگو می‌دهد و اینکه هر وقت به‌ضرورت زمان چه اقدامی باید انجام داد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکهامام موسی کاظم(ع) درزمانی که زندان بودند نیز دست از ترویج معارف دینی برنداشتند،ابراز کرد: 14 نفر از شاگردان خاص این امام همام در دستگاه هارون حضور داشتند و امام به آن‌ها دستور می‌داد و فعالیت می‌کردند ولی هارون مطلع نبود.

آیت‌الله ممدوحی خاطرنشان کرد:قدرت‌های پوشای زمان بسیار کوچک‌تر از آن هستند که نسبت به موضوعی که خدا روی دوش اهل‌بیت(ع) گذاشته خلل و مشکلی ایجاد کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81348

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81348/امام-موسی-کاظم-ع-سخت-ترین-دوران-دست-ترویج-دین-برنداشت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir