کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جشنواره خانوادگی «نورا و نورالدین» درقم آغاز شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 31 مرداد 1398 ساعت 23:12

جشنواره خانوادگی نورا و نورالدین در راستای اعتلا، همبستگی و مشارکت بیشتر خانواده‌ها در مجتمع فرهنگی نور قم آغاز شد.


به گزارش قم نیوز  برای جشنواره خانوادگی نورا و نورالدین ایستگاه‌های متنوعی تدارک دیده شده است. در ایستگاه سلامت با موضوع «رقابت ورزشی» برای بانوان (دختر، مادر و مادربزرگ خانواده) و آقایان (پسر، پدر و پدربزرگ خانواده) به طور مجزا برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

محور دوم این جشنواره «ایستگاه دانش خانواده» است که در آن همایشی یک روزه و رقابتی در سطح خانواده‌ها با تمرکز بر والدین برگزار می‌شود. والدین با حضور در این برنامه جذاب علمی، ضمن سنجش دانش و مهارت‌های عمومی زندگی شامل آگاهی نسبت به اصول صحیح و مسائل تشکیل خانواده برای جوانان، حقوق و مسائل همسرداری و نکات مهارتی و علمی فرزندپروری، خانواده خود را محک می‌زنند.

محور بعدی این جشنواره «ایستگاه اوقات فراغت» با موضوع گردشگری است که اعضای خانواده باید بهترین ایده قابل اجرا را برای رونق بخشیدن به امر سیاحت خانواده محور، ارائه کنند.

بخش دیگر این جشنواره، «تولید کاردستی» است که از موارد مهم در خلاقیت و سبک زندگی، اهتمام اعضای خانواده به استفاده و بازیافت وسایل و مواد دورریز و غیر قابل استفاده محسوب می‌شود، به نحوی که اعضای خانواده با این وسایل می‌بایست محصول جدید بسازند که برای خانه و خانواده کاربرد داشته باشد. محصول ساخته شده در صورتی که قابل حمل و یا عرضه به جامعه باشد در نمایشگاه و فروشگاه مجتمع فرهنگی نور در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

«داستان‌گویی خلاق» بخش دیگری از این جشنواره است که برای کودکان خانواده طراحی شده و در آن خلاقیت کودکان در داستان سرایی و اجرای آن مورد ارزیابی واقع می‌شود.

محور دیگر این جشنواره «ایستگاه اقتصاد خانواده» در بخش‌های صنایع دستی و تولید مصنوعات خانگی است که انواع آفریده‌های دستی، تکه دوزی هنری - زینتی خانواده و محصولات غذایی عرضه می‌شود.

این جشنواره خانوادگی تا ۵ شهریور ماه همزمان با روز خانواده ادامه دارد که به بالاترین امتیاز و خانواده‌های برتر، جوایزی همچون اعزام خانوادگی به مشهد مقدس و استفاده رایگان از خدمات مجتمع فرهنگی نور تا پایان سال ۱۳۹۸، تقدیم خواهد شد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 81353

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81353/جشنواره-خانوادگی-نورا-نورالدین-درقم-آغاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir