کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بکارگیری 18 بانوی مسلمان به عنوان واعظ و مدرّس مذهبی در بلژیک

خبرگزاری حوزه نیوز , 31 مرداد 1398 ساعت 18:56

در اقدامی جدید، «سازمان اجرایی مسلمانان» در سه منطقه مختلف در کشور بلژیک، اقدام به استخدام 18 بانوی مسلمان به عنوان واعظ و مدرّس مذهبی کرده است.


به گزارش قم نیوز «سازمان  اجرایی مسلمانان»، که نمایندگی جامعه مسلمانان بلژیک در ارتباط با مقامات دولتی را به عهده دارد، برای نخستین بار 18 بانوی مسلمان را در نقش های مرتبط مذهبی منتصب کرده است.

این سازمان قرار است 9 متخصص علوم کلامی و 9 واعظ و سخنران مذهبی را در مساجد رسمی در کشور بلژیک استخدام کند، که همگی از بانوان مسلمان هستند و دولت فدرال هزینه این انتصابات را به عهده خواهد داشت.

18 پست خالی در بین سه منطقه مختلف بلژیک شناسایی شده اند و قرار است به هر منطقه فلاندرز، بروکسل و والونیا سه متکلم و سه واعظ زن تعلق بگیرد.

در حال حاضر شمال مساجد رسمی و شناخته شده در این مناطق به ترتیب 28، 39 و 17 مسجد هستند.

«سازمان اجرایی مسلمانان» در بلژیک که به عنوان نهاد شناخته شده برای برقراری رابطه میان دولت و مسلمانان این کشور شناخته می شود همچنین آموزش اسلامی مسلمانان را به عهده داشته، امامان جماعت، نمایندگان مذهبی و فعالان دینی را نیز تربیت می کند و برای مساجد محلی این کشور یک مقام رسمی و شناخته شده است.

گفتنی است مقامات سازمان اجرایی مسلمانان بلژیک همچنین مجوز استخدام 4 مشاور سراسری را داشته اند که حقوق 22 منصب جدید به ارزش 780 هزار یورو در سال توسط وزارت دادگستری فدرال داده می شود که مسئولیت تمامی مذاهب این کشور را برعهده دارد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 81359

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81359/بکارگیری-18-بانوی-مسلمان-عنوان-واعظ-مدر-س-مذهبی-بلژیک

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir