جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب : 81362
منبع : خبرگزاری فارس

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز نخست ممیزی انرژی‌ عرصه‌های فضای سبز

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از پیشرفت 80 درصدی فاز نخست ممیزی انرژی‌ عرصه‌های فضای سبز خبر داد.
پیشرفت ۸۰ درصدی فاز نخست ممیزی انرژی‌ عرصه‌های فضای سبز
پیشرفت ۸۰ درصدی فاز نخست ممیزی انرژی‌ عرصه‌های فضای سبز
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه از سال ۹۵ بحث ممیزی انرژی را آغاز کردیم، گفت: در باقی استان‌ها و کلان‌شهرها کارهای انجام شده را بررسی کردیم و سعی کردیم نرم‌افزار جامعی را برای قم تهیه کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه این پیمان سه فاز داشت که در فاز اول کلیه انشعابات باید شناسایی و شناسنامه‌دار می‌شد، تصریح کرد: در فاز دوم کلیه این انشعابات ممیزی می‌شد و تعرفه‌ها و… مشخص می‌شد و تغییرات صورت می‌گرفت، در فاز سوم هم کلیه برداشت‌هایی که انجام شده بود تحلیل می‌شد و درخصوص بهینه‌سازی با توجه به بار مالی و اقتصادی بررسی صورت می‌گرفت.

جوادیان با تاکید بر اینکه در مجموع فکر می‌کردیم که ۳۵۰ انشعاب داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اما در پیمان اول ۴۰۰ انشعاب در بوستان‌ها و ۴۵ انشعاب در ادارات و بخش‌های مختلف و ۹۸ انشعاب بدون کنتور شناسایی شد.

وی ادامه داد: نرم‌افزاری تهیه و شناسنامه‌ای برای هر انشعاب ایجاد شد، شناسنامه‌ای برای تابلوها مشخص شده و کدگذاری شده و جی‌پی اس خورده است و اطلاعات کامل موجود است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در بوستان‌ها کدگذاری روی تاسیسات، روشنایی و میزان آمپر و… صورت گرفت، افزود: به روزرسانی تغییرات نیز ماه‌به ماه صورت می‌گیرد.

جوادیان اضافه کرد: وضعیت مالکیت انشعابات به طور کامل مشخص شد و بسیاری مصرف‌کننده پیدا شده که قبوض آنها جزو شهرداری محاسبه می‌شد که مشکل آنها حل شده است.

وی با اشاره به متمرکزسازی قبوض انشعابات، گفت: در نرم‌افزار تهیه شده جست‌وجوی نام براساس نام مشترک و… به صورت هوشمند صورت می‌گیرد و در این نرم‌افزار نمودارهای مصرف انرژی، قدرت بار و… پیش‌بینی شده تا وضعیت نگهداری از تاسیسات کامل مشخص شود.

جوادیان با اشاره به سیستم گزارش‌گیری نرم‌افزار، بیان کرد: تعیین مصرف هر اشتراک در هر منطقه صورت می‌گیرد و مشخص است یک بوستان در هر منطقه چه سهمی از کل برق و انرژی مصرف دارد.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد این پروژه تکمیل شده و سود حاصل از آن نزدیک به دوبرابر هزینه انجام شده بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8teo.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما