جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 81368
منبع : خبرگزاری فارس

لزوم حضور بانوان صاحب نظر در گروه‌های کاری استان قم

قم نيوز : استاندار قم گفت: حضور بانوان صاحب نظر در گروه‌های کاری زیر مجموعه کارگروه اجتماعی استان قم ضروری است چرا که پای ثابت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مسائل سلامت و خانواده، بانوان هستند.
لزوم حضور بانوان صاحب نظر در گروه‌های کاری استان قم
لزوم حضور بانوان صاحب نظر در گروه‌های کاری استان قم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به گروه‌های کاری استان قم اظهار کرد: باید از نظرات صاحب نظران در گروه‌های کاری استفاده شود، به گرفتن نظرات فرمانداری در این خصوص نیاز است.

وی ادامه داد: باید روی نظرات ارائه شده در گروه‌های کاری استان قم، کارشناسی صورت بگیرد و از ظرفیت سمن‌ها در این زمینه استفاده شود و صاحب نظران و تشکل‌های مردم نهاد بدون دخالت به روند تصمیم گیری کمک کنند.

استاندار قم افزود: فرماندار تمام اختیاراتی که استاندار در یک استان دارد، در سطح شهرستان دارا است و به همین دلیل باید جلسات برنامه ریزی و توسعه شهرستان قم توسط فرماندار این شهرستان برگزار شود و افراد دارای اختیار به جلسات شهرستانی توسط دستگاه‌های اجرایی اعزام شوند.

سرمست با اشاره به لزوم مشارکت ادارات استان قم در گروه‌های کاری اظهار کرد: باید دستگاه‌های اجرایی استان در گروه‌های کاری مشارکت داشته باشند و در سطح جلسات کارگروه تخصصی اجتماعی استان قم، خود مدیران کل حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور بانوان صاحب نظر در گروه‌های کاری زیر مجموعه کارگروه اجتماعی استان قم ضروری است چراکه پای ثابت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مسائل سلامت و خانواده، بانوان هستند.

استاندار قم افزود: شناخت، درک و بیان صحیح مقدمه ای برای برنامه ریزی است، به همین دلیل تاکید بر استفاده از تشکل‌های مردم نهاد در استان دارم، چون این تشکل‌ها در کف جامعه حضور دارند.

سرمست با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اظهار کرد: این بیانیه همچون یک دریا است و دستگاه‌های اجرایی باید به اندازه ظرفیت شان، سهم خودشان را در اجرایی کردن بیانیه بشناسند.

وی ادامه داد: قوانین زیادی در زمینه بخش‌های مختلف در کشور داریم، ولی مهم تر از تدوین قوانین، اجرایی کردن آن‌ها است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: ارزیابی اجرایی کردن برنامه‌های توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است، بحث ارزیابی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، ارزیابی باید توسط افراد بی طرف باشد، مدل‌های مختلفی برای ارزیاب وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcmdc.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما