جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 81373
منبع : خبرگزاری فارس

85 درصد نیازهای صنعت دفاعی در داخل تامین می شود

قم نيوز : معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ٩٠ درصد نیاز دفاعی ما قبل از انقلاب از خارج از کشور تامین می شد اما امروز بیش از ٨٥ درصد نیازهای صنعت دفاعی و نظامی از داخل تامین می شود.
85 درصد نیازهای صنعت دفاعی در داخل تامین می شود
85 درصد نیازهای صنعت دفاعی در داخل تامین می شود
به گزارش قم نیوز سردار رضا طلایی نیک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز قم، با بیان اینکه مبنای قدرت دفاعی نظام اسلامی تکلیف دینی است اظهار کرد: ضرورت عقلی است که خدا ساز و کار دفاعی را برای انسان و موجودات قرار داده است و باید از آن استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه کشور باید از قدرت دفاعی برخوردار باشد تصریح کرد: چون ما نظامی اسلامی هستیم و نظام ما پیشگام حاکمیت الله در برابر طاغوتیان است ایجاب میکند از قدرت دفاعی در برابر زورگویان عالم برخوردار باشیم.
طلایی نیک بابیان اینکه با دستور رهبری سلاح های متعارف در دستور کار صنعت دفاعی است و در سلاح ها از کلاهک هسته ای استفاده نمی کنیم افزود: قدرت دفاعی ما برای بازدارندگی است و اگر قدرت داشته باشیم جنگ اتفاق نمی افتد ولی اگر قدرت نداشته باشیم زمینه جنگ به وجود می آید.
وی با تاکید بر اینکه نظام دفاعی ما غیروابسته است افزود: ٩٠ درصد نیاز دفاعی ما قبل از انقلاب از خارج از کشور تامین می شد اما امروز بیش از ٨٥ درصد نیازهای صنعت دفاعی و نظامی از داخل تامین می شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی و فرهنگ جهاد و شهادت در صنعت دفاعی ما جاری است گفت: خلاقیت و دانش محوری در صنعت دفاعی وجود دارد؛ بیش از ٥٠ قرارداد نظامی با رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب منعقد شده بود که پس از پیروزی انقلاب آنها را لغو کردیم و ٢٢٠٠ قرارداد نظامی با امریکا داشتیم که بعد از انقلاب نیمی از انها با ترفندهای مختلف لغو شد که هنوز دادگاه های آن در جریان است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب یک سوم بودجه نفت صرف مسایل نظامی می شد و امروز متوسط ٢٥٠ دلار در دنیا برای هر فرد در حوزه نظامی هزینه می شود که در ایران این عدد نصف است. امروز جزو ٥ کشور برتر قدرت پهپادی و جزو کشورهای اول قدرت موشکی هستیم.
طلایی نیک بیان کرد: ما به مرحله ای رسیدیم که از نظر پدافندی جزو چند کشور اول دنیا هستیم و قویترین سامانه های بومی را داریم و الگوی تولید ملی و خودباوری و ولایتمداری در صنعت نظامی و دفاعی در جریان است
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbffbw.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما