کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

1400 تختخواب مدرن و مجهز بیمارستانی به مراکز درمانی قم افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس , 2 شهريور 1398 ساعت 12:00

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از افزایش 1400 تخت به تخت‌های بیمارستانی قم طی دو تا سه سال آینده خبر داد و گفت: با این شرایط قم به مرکز توریستی درمانی نیز تبدیل خواهد شد.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی‌خواه در آیین گرامیداشت روز پزشک که با حضور اعضای جامعه پزشکان استان قم و چند تن از مسؤولان استانی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد ضمن گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان جامعه پزشکی را گرامی داشته و خدمات و تلاش‌های بی‌دریغ آنان را ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: بیش از 3700 نفر فقط عضو جامعه نظام پزشکی قم هستند و علاوه بر این بیش از صدها نیروی انسانی دیگر نیز در جامعه پزشکی و بیمارستانی قم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: طی دو الی سه سال آینده بیش از 1400 تخت به تخت‌های بیمارستانی قم افزوده می‌شود، یعنی بیش از 3500 تخت مدرن و مجهز بیمارستانی در مراکز درمانی قم وجود خواهد داشت و قم را به مرکز توریستی درمانی نیز تبدیل خواهد کرد.

ایرانی‌خواه اضافه کرد: در سال آینده فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی قم بیمارستانی که مانند آن در کشور وجود ندارد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تشریح کرد: قم به عنوان یکی از مجهزترین مراکز نظام ارجاع در کشور است و در همین راستا با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، قم از 40 مرکز به 180 پایگاه و مرکز گسترش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در راستای شکوفا کردن ظرفیت حوزه آموزش پزشکی در قم اساتید مجرب و شناخته‌ شده ای‌ نقش آفرینی می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی قم سیر پرشتاب و قابل قبولی را در این زمینه دنبال می‌کند.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: آموزش علوم پزشکی در رشته‌های تخصصی بیهوشی، اعصاب و رشته‌های فوق تخصصی گوارشی و ... به زودی در قم آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، بیماران از کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان، مسکو (روسیه)، ترکیه، آذربایجان و ... برای پیگیری روند درمان بیماری خود به مراکز درمانی قم مراجعه می‌کنند که این نگاه ویژه‌ای به توسعه و ارتقاء جامعه نظام سلامت قم را می‌طلبد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از طرح درخواست تربیت پزشک دوره‌های عمومی و تخصصی از سوی کشورهای متعدد از جمله افغانستان، جمهوری آذربایجان و ... خبر داد و گفت: به زودی با جواب مثبت پاسخ آنان را خواهیم داد و آموزش در این زمینه را برای آنان آغاز خواهیم کرد.

ایرانی‌خواه بیان کرد: نخستین مرکز درمانی خصوصی «مادر» در قم به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نجات جان همنوعان به برکت نگاه خداوند و اعتماد مردم و با دستان پزشکان دلسوز قم مقدس روز به روز با موفقیت بیشتر دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81393

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81393/1400-تختخواب-مدرن-مجهز-بیمارستانی-مراکز-درمانی-قم-افزوده-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir