شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 81404
منبع : خبرگزاری فارس

لزوم نگاه استنباطی و اجتهادی به بیانیه گام دوم

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید به بسیاری از نکات بیانیه گام دوم به صورت اجتهادی و استنباطی نگاه شود، تحقیقات و پژوهش‌ها در این زمینه باید به صورت عملیاتی صورت بگیرند.
لزوم نگاه استنباطی و اجتهادی به بیانیه گام دوم
لزوم نگاه استنباطی و اجتهادی به بیانیه گام دوم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ حسین بنیادی ظهر امروز در هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب؛ رسالت حوزه‌های علمیه در سالن جلسات خبرگزاری رسا با اشاره به بیانیه گام دوم اظهار کرد: این بیانیه در زمان خاصی یعنی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتشار یافت، نگاه آسیب شناسانه و تاریخی در بیانیه موج می‌زند.

وی ادامه داد: آغاز انقلاب اسلامی از حوزه بود و باید حوزویان پیشرو در اجرایی کردن بیانیه گام دوم باشند، نگاه سطحی به این بیانیه، وزن آن را پایین می‌آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید به بسیاری از نکات بیانیه گام دوم به صورت اجتهادی و استنباطی نگاه شود، تحقیقات و پژوهش‌ها در این زمینه باید به صورت عملیاتی صورت بگیرند تا کارساز باشند و مشکلی را از مشکلات کشور حل کنند.

بنیادی انقلاب اسلامی ایران را الگوی جامع دانست و تصریح کرد: در راستای بیانیه گام دوم باید به دنبال الگوسازی در بخش های مختلف باشیم تا منظومه ای جامع به وجود بیاید، باید به بیانیه گام دوم به صورت منظومه ای نگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت دولت به دو مساله اقتصاد و فرهنگ اشاره کردند، فرهنگ را خودمان باید بسازیم، ولی اکنون فرهنگ به یک معضل تبدیل شده است که این یک آسیب است و نباید در جامعه اسلامی چنین معضلی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtt97.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما