شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 81411
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاد حوزه علمیه خواهران:

حضور بی هدف در فضای مجازی، انسان را از یاد خدا غافل می کند

قم نيوز : مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران تصریح کرد: حضور بی هدف و بدون ضابطه در فضای مجازی، انسان را از یاد خدا غافل می کند.
حضور بی هدف در فضای مجازی، انسان را از یاد خدا غافل می کند
حضور بی هدف در فضای مجازی، انسان را از یاد خدا غافل می کند
به گزارش قم نیوز دکتر خدیجه جلالی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی ابراز داشت: اگر کسی خود را ملزم به رعایت تقوا در این عرصه بداند، دیگر نسبت به انتشار اخبار دروغ و شایعات به شدت حساسیت دارد و از این کار پرهیز می کند.

وی افزود: اهمیت فضای مجازی تا آن جاست که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که فضای مجازی برخلاف اسمش یک فضای واقعی است و تأثیرات بسیاری بر زندگی ما دارد، چه آن که تمام ساختارها و فضاسازی فضای مجازی مربوط به ذهن انسان است.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: تمهیداتی که دشمن برای تغییر در رفتار و شخصیت و سبک زندگی جامعه ما به کار می گیرد، بر اساس اهداف و امیال خود عمدتاً در فضای مجازی دنبال می شود.

وی بیان داشت: با تحریک محرکات بر اثر حضور در فضای مجازی، طبعاً وضعیت روحی و جسمی انسان تغییر می یابد و موقعیت های اجتماعی و سبک زندگی او متأثر از این وضعیت ، دستخوش تحول می شود.

جلالی افزود: این که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور بار دیگر لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی را مورد توجه قرار دادند، به این خاطر است که علاوه بر ایجاد فضای نااُمیدی و جو روانی نادرست به سبب انتشار شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی، پخش این گونه مطالب و نیز تصاویر و فیلم ها و کلیپ های نامناسب در این بستر، ذهن و قلب انسان را مشغول خود می کند و چه بسا او را از ذکر خدا غافل کند.

وی گفت: البته رعایت تقوا در این باره نیاز به تمرین و مراقبت و محاسبه نفس دارد و باید این مساله به عنوان یک اصل در سبک زندگی ما مورد عنایت قرار گیرد.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر ادامه داد: در این میان، یکی از رسالت های مهم نیروهای متدین به خصوص طلاب این است که در این باره سبک زندگی صحیح را بر اساس آموزه های دینی به مردم معرفی کنند و راهکارهای تقویت تقوا در فضای حقیقی و مجازی را به افراد آموزش دهند.

وی همچنین اظهار داشت: علاوه بر ساختن شخصیت و ذهن سازی، دشمن در جنگ فرهنگی و روانی خود علیه مردم ما از ابزار تکرار استفاده می کند به طوری که در فلسفه و روان شناسی معتقدند در اثر تکرار یک عمل ، گاه برای انسان از حیث روانی، موضوع به شکل ملکه در می آید و بر ذهن و روح فرد و گرایش های او تاثیر خودش را می گذارد و همین گرایش هاست که عمدتاً نشانگر شخصیت فرد است.

وی گفت: در بحث تکرار ، اگر تقوا نباشد شایعات راحت پخش می شود و حال آن که باید مراقب بود چه مطالب و خبرهایی ما را از یاد خدا غافل می کند.

جلالی افزود: به خصوص نسل جوان نباید تحت تاثیر اخبار دروغ و کذب و شایعات فضای مجازی، در درون خود ، نااُمیدی راه دهند و از آن سو مراقب باشند که هر خبری و مطلبی و هر عکس و فیلمی را نبینند چرا که این ها هر کدام اثرات خاص خودش را بر روح و روانشان بر جای می گذارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceze8v.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما