يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : 81456
منبع : خبرگزاری فارس

گردش سینما سیار در روستاهای قم

قم نيوز : رئیس انجمن سینمای جوانان قم با اشاره به برگزاری سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، گفت: چند فیلم کودک و نوجوان در قالب طرح سینما سیار در روستاهای صرم و خورآباد قم اکران شده است.
گردش سینما سیار در روستاهای قم
گردش سینما سیار در روستاهای قم
به گزارش قم نیوز رضا ابوذر در حاشیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم در گفت وگو با خبرنگاران، از اکران فیلم‌های کودک و نوجوان توسط سینما سیار با شعار «رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم» در ۱۴۴ نقطه کشور خبر داد و گفت: تعدادی از فیلم‌های کودک و نوجوان به همت انجمن سینمای جوانان قم در روستاهای صرم و خورآباد قم اکران شده است.

وی تصریح کرد: در قالب طرح سینما سیار، فیلم‌های سینمایی در شهرهای کم برخوردار که ارتباط کمرنگی با سینما دارند اکران می شود تا مردم این مناطق بتوانند از ظرفیت سینما استفاده کنند و بخشی از اوقات فراغت خود را به این طریق پر کنند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم با اشاره به اجرای طرح سینما سیار در همه استان های کشور، افزود: این کار در روستاهای استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان در حال انجام است و در قم هم در دو روستای صرم و خورآباد در حال انجام است و احتمالا در برخی از روستاهای دیگر استان هم با توجه به چگونگی استقبال مخاطبان ادامه پیدا می کند.

وی با انتقاد از عدم حمایت مسئولان استان از سینما سیار، خاطرنشان کرد: همه وسایل سینما سیار هر بار توسط خودمان تا روستاها منتقل می‌شود و تا به امروز حمایتی وجود نداشته است.

ابوذر، استقبال دو روستای صرم و خورآباد را از سینما سیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بچه های روستا استقبال بیشتری کرده اند. علاوه بر اکران فیلم های «مدرسه موش های2» و «ضربه فنی»، قصه برای بچه ها گفته شده و کار نمایشی انجام می‌شود که کودکان، اوقات فراغت خوبی داشته باشند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم در رابطه با زمان فعالیت سینما سیار در استان تاکید کرد: فعالیت سینما سیار فقط در محدوده زمانی جشنواره کودک و نوجوان نیست و در آینده هم فیلم های به روز تر را در روستاها اکران خواهیم کرد.

وی در رابطه با مشکلات موجود برای انجام کار نیز افزود: یکی از گلایه ها این است که روستاها، مسئولان فرهنگی بی روحی دارند که فعال نیستند و کار با کندی مواجه می شود. اگر روستاها یک هماهنگ کننده فعال داشته باشند که بتوانیم سراغ آنها برویم، کار بهتر و سریع تر پیش خواهد رفت.

ابوذر در رابطه با اکران فیلم های جشنواره کودک و نوجوان در سایر استان ها هم تاکید کرد: اکران فیلم های کودک و نوجوان در استان ها اتفاق بسیار خوبی است اما اقدام موثر تر این جشواره ها برمی گردد به حمایت کل استان به این طریق که علاوه بر ارشاد، نهادهای آموزش و پرورش و استانداری و کانون پرورش فکری حمایت کنند که این جشنواره ها بتوانند حوزه وسیع تری از استان را دربربگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9o0j.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما