دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 81457
منبع : خبرگزاری فارس

عمده مشکلات در منابع طبیعی در بحث فرهنگی است

قم نيوز : رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: عمده مشکلات در منابع طبیعی در بحث فرهنگی است.
عمده مشکلات در منابع طبیعی در بحث فرهنگی است
عمده مشکلات در منابع طبیعی در بحث فرهنگی است
به گزارش قم نیوز خلیل آقایی ظهر امروز در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه عمده مشکلات در منابع طبیعی در بحث فرهنگی است، اظهار کرد: پرداخت بودجه از صندوق توسعه ملی توسط مقام معظم رهبری شاید به اندازه تعداد انگشتان دو دست انجام شده است و در سال‌های اخیر دوبار بودجه این صندوق به منابع طبیعی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته برای منابع طبیعی در اصل برای نسل آینده تخصیص داده شده است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته منابع طبیعی در استان‌ها جزو نهادهای فراموش شده بود و محدودیت‌ها و مشکلاتی وجود داشت که در سال‌های اخیر بخشی از آن‌ها برطرف شده است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی برای استفاده مال غیر استفاده نمی‌شود، مطرح کرد: در طی دو سال گذشته مبلغ 50 میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی برای استان‌ها خریداری شده است ولی همچنان به تجهیزات بیشتری نیازمندیم که با تامین اعتبار امیدواریم مشکلات موجود در این زمینه را نیز برطرف کنیم.

بهرام سرمست استاندار قم هم با اشاره به اینکه به پشتوانه حمایت‌های انجام شده بحران‌های متعددی را در استان قم پشت سر گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: پس از پشت سر گذاشتن خطر سیل در ابتدای سال جاری مصوب کردیم طرح‌های منابع طبیعی با جدیت بیش‌تری در استان اجرا شود چراکه تاثیر طرح‌های گذشته اداره‌کل منابع طبیعی در کنترل سیل را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد استانداری قم بر فعالیت ریشه‌ای است، تصریح کرد: برای توسعه پایدار باید در زمینه‌های منابع طبیعی و توسعه روستایی اقدام کنیم؛ منابع طبیعی در استان قم بسیار ارزشمند است و از طرح‌های منابع طبیعی به شدت حمایت می‌کنیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه بسیاری از اولویت‌ها در هفته دولت را به کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص دادیم، یادآور شد: خوشبختانه مدیریت استان به یک همراهی و تعامل رسیده است تا طرح‌های منابع طبیعی را به صورت دقیق انجام دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم حمایت‌های ملی نیز از منابع طبیعی استان قم انجام شود، ابراز کرد: درکنار وجود مدیران دلسوز و قدرتمند در این حوزه تشکل‌های صنفی متعددی نیز برای حمایت از منابع طبیعی وجود دارند؛ برای حمایت از منابع طبیعی به دنبال استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران نیز هستیم.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نشان همیار طبیعت را به بهرام سرمست استاندار قم تقدیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefe8v.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما