دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 81463
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون وزیرجهاد کشاورزی:

15 درصد آتش سوزی جنگل ها عمدی است

قم نيوز : در دو سال گذشته 200 میلیون دلار و در سال جاری 150 میلیون یور به منابع طبیعی اختصاص داده شده است و این نشان از اهمیت قضیه است.
15 درصد آتش سوزی جنگل ها عمدی است
15 درصد آتش سوزی جنگل ها عمدی است
به گزارش قم نیوز خلیل آقایی پیش از ظهر امروز در سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی دهه محرم 1398 که از سوی دفتر تبلیغات حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان این که برداشت از صندوق ملی تنها نیاز به اذن رهبر انقلاب دارد گفت: در دو سال گذشته 200 میلیون دلار و در سال جاری 150 میلیون یور به  مبابع طبیعی اختصاص داده شده است و این  نشان از اهمیت قضیه است.

معاون وزیر جهاد کشارورزی افزود: دلیل اهمیت این مسئله انفال بودن مراتع و منابع طبیعی و اختصاص آن به نسل دیگر است. برای همین باید حافظ  منابع طبیعی باشیم و نگذاریم از بین برود.

رئیس سازمان، جنگل ها، مراتع و آبخیر داری کشور افزود: حتی بعضی از بزرگان معتقدند، حفظ منابع طبیعی مایه تقرب به خدا است. این مسئله باز هم نشان از اهمیت است.

وی بیان داشت: حفظ منابع طبیعی براساس اتفاق همه جلوی بسیاری از آسیب های طبیعی را می گیرد و در عین حال موجب شادی و سر سبزی کشور و پوشش خاک می شود.

آقایی گفت: برای حفظ منابع طبیعی این سازمان اقدامی مانند تثبیت مالکیت دولت و مردم را انجام داده است.

معاون وزیر جهاد کشارورزی افزود: اقدام  دیگر طرح جایگزین سوخت مانند گاز سعی شده از جلوی قطع درخت جلوی گیری شود درسال گذشته به 12 هزار خانوار و امسال  نیز به 15هزار خانوار گاز اختصاص دادده شده و می شودتا از قطع درخت ها جلوگیری شود.

رئیس سازمان، جنگل ها، مراتع و آبخیر داری کشور افزود:  95درصد آتش سوزی جنگل ها عامل انسانی  است و عامل عمدی 15 درصد، برای زمین خواری و الباقی سهوی است و این مسئله باید مورد بررسی و دقت بیشتری قرار بگیرد.

وی بیان داشت: این سازمان حق واگذاری زمین برای ساخت مسکن ندارد و اگر واگذار می کند یا در قالب طرح هادی و توسعه شهرداری از سوی بنیاد مسکن و وزارت راه وشهرسازی انجام می شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbfabw.rhb80piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما