دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 81477
منبع : خبرگزاری فارس

آثار دفاع مقدس باید ذائقه مردم را انقلابی کند

قم نيوز : امام‌جمعه قم از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تغییر ذائقه‌های مردم توسط دشمن یاد کرد و گفت: آثار دفاع مقدس باید ذائقه‌های مردم را تغییر داده و به دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب برگرداند و در این مسیر باید تلاش کنیم تا از تحریف‌ها، قلوها و انحراف‌ها در امان باشیم.
آثار دفاع مقدس باید ذائقه مردم را انقلابی کند
آثار دفاع مقدس باید ذائقه مردم را انقلابی کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان این بنیاد که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، از مباهله به‌عنوان یکی از حوادث پر افتخار اسلام نام برد و اظهار کرد: در این حادثه با عنایت خداوند متعال به رسول خدا و همراهانشان حادثه بزرگی در تاریخ اسلام رقم زده شد که تاکنون نام و یاد آن ماندگار مانده است.

وی اضافه کرد: همه آیاتی که در قرآن کریم برای اهل‌بیت(ع) آمده به صورتی توسط معاندان اهل‌بیت(ع) توجیه شده است اما برخی از آیات به هیچ صورت قابل انکار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم مطرح کرد: در مباهله افراد مقابل پیامبر اسلام(ص) به‌خوبی متوجه شدند که اگر این بزرگان عالم هستی نفرین کنند ریشه آن‌ها به صورت کامل از بین خواهد رفت به همین علت شکست خود را اعلام کردند اما در نهایت اسلام را هم نپذیرفتند و راه و مسیر خود را دنبال کردند.

وی با اشاره به اینکه حفظ آثار دفاع مقدس یکی از کارهای مهم و بزرگ انسانی است، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز در دوره‌های مختلف آثار مناسب نگهداری و آثار نامناسب از بین برده شده است؛ یکی از علت‌هایی که حضرت ابراهیم علیه‌السلام بت‌ها را شکستند این بود که آثار مخرب و ناپسند از بین برود.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه آثار یادآور تمدن‌ها و فرهنگ‌هاست، گفت: برخی از آثار دارای جایگاه‌های ارزشی هستند و نگهداری از آن‌ها موجب انتقال ارزش‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در همان ابتدای انقلاب لیبرال، زیر چتر امام خمینی(ره) خورد شد چراکه افرادی که سابقه و ادای دولت‌مردی داشتند اگر در انقلاب مانده بودند امروز برای این انقلاب تهدیدهای بیشتری را به دنبال داشتند اما شهیدان باهنر و رجایی به‌عنوان دو مجسمه تقوا و صبوری در برابر این افراد ایستادند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: همان ابتدای انقلاب خط نفاقی که همراه امام از پاریس آمد به‌خوبی قابل مشاهده بود اما آن دوران فرصت مناسبی برای افشاگری نبود درحالی‌که اگر قلب شهید رجایی بشکافد نشان می‌دهد که این شخصیت چه وقایع ناگفته‌ای را همراه خود به روز قیامت برده است.

وی ادامه داد: آثار دفاع مقدس یادآور ارزش‌هایی است که اگر نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشیم خاطرات مهمی فراموش خواهند شد.

سعیدی با تاکید بر اینکه برخی از وحدت‌ها موجب خسران می‌شود، عنوان کرد: وحدتی که بر اساس اصول صحیح و مورد پسند الهی باشد مقدس است و باید حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تغییر ذائقه‌های  مردم توسط دشمن یاد کرد و گفت: هر چقدر که ما از حجاب و عفاف سخن بگوییم درحالی‌که این حجاب و عفاف با ذائقه‌ مردم سازگاری نداشته باشد نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: آثار دفاع مقدس باید ذائقه‌های  مردم را تغییر داده و به دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب برگرداند و در این مسیر باید تلاش کنیم تا از تحریف‌ها، قلوها و انحراف‌ها در امان باشیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgut97.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما