پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 8151
با کسب دو پیروزی صورت گرفت؛

صعود قم به مرحله نهایی مسابقات بسکتبال دختران کشور

قم نيوز : قم نیوز: تیم دختران جوان هیئت بسکتبال استان قم به عنوان میزبان برگزاری رقابت های بسکتبال رده سنی جوانان دختر کشور جواز حضور در مرحله نهایی این پیکارها را کسب کرد.
صعود قم به مرحله نهایی مسابقات بسکتبال دختران کشور
به گزارش قم نیوز، این رقابت ها در حالی این هفته در قم برگزار شد که تیم بسکتبال دختران رده سنی جوانان قم در مرحله مقدماتی رقابت های بسکتبال قهرمانی جوانان کشور در تلاش برای کسب جواز صعود در سه دیدار حساس به مصاف حریفان رفت.

در حالی که به صورت همزمان دیدارهای گروه های دیگر مسابقات بسکتبال قهرمانی رده سنی جوانان دختر کشور در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شد، در قم دیدارهای گروه دوم به میزبانی هیئت بسکتبال استان قم به انجام رسید.

با توجه به برگزاری رقابت‌های بسکتبال دختران کشور در چهار رده سنی، فدراسیون بسکتبال نیز برنامه‌ریزی وسیعی برای برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در رده های سنی مینی بسکتبال، نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید داشت و این رقابت ها تیم های راه یافته به مرحله نهایی خود را شناخت.

بعد از اینکه از سوی فدراسیون بسکتبال ثبت نام تیم های مایل به شرکت در مسابقات تمامی رده های سنی بسکتبال قهرمانی کشور انجام شد و قرار شد مدعیان شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها در مناطق مختلف کشور به رقابت بپردازند، قم میزبان بازی های گروه دوم رده سنی جوانان بود.

استان قم نیز یکی از استان‌های پر تلاش کشور در رشته ورزشی بسکتبال است که به خصوص در دو سال اخیر با توجه به داشتن یک نماینده در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی یعنی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، همواره در کانون توجه‌ها بوده است.

بسکتبال قم در هر دو بخش آقایان و پسران و بانوان و دختران فعال است و بسکتبالیست های قمی در تمامی رده های سنی حضور در رقابت های قهرمانی کشور و همچنین لیگ باشگاه های کشور را در سال جاری تجربه خواهند کرد.

جدال مدعیان صعود از گروه دوم مقدماتی در خانه بسکتبال قم در حالی به انجام رسید که در این گروه تیم های جوانان بسکتبال قم، مرکزی، همدان و قزوین حضور داشتند و بازی ها برای تعیین دو تیم صعود کننده به شکل دوره ای به انجام رسید.

نتایج مرحله مقدماتی از گروه دوم بسکتبال قهرمانی کشور:
هیئت بسکتبال قم ۴۴- ۴۷ هیئت بسکتبال همدان
هیئت بسکتبال قم ۵۰- ۳۲ هیئت بسکتبال مرکزی
هیئت بسکتبال قم ۵۰- ۴۸ هیئت بسکتبال قزوین
هیئت بسکتبال همدان ۵۸- ۵۹هیئت بسکتبال قزوین
هیئت بسکتبال مرکزی ۲۹- ۵۲ هیئت بسکتبال قزوین

در حالی که تیم بسکتبال دختران رده سنی جوانان قم از سوی فدراسیون بسکتبال به عنوان میزبان بازی های مرحله مقدماتی جوانان در گروه دوم مقدماتی انتخاب شده بود، این رقابت با شرکت تیم های مدعی از دوشنبه این هفته در قم برگزار شد و شامگاه چهارشنبه در حالی برترین ها را شناخت که سه تیم قم، همدان و قزوین پنج امتیازی بودند اما به لحاظ تفاضل گل تیم های همدان و قم به مرحله نهایی راه یافتند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.n97rak9qqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما