سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب : 81510
منبع : خبرگزاری تسنیم

مبلغ موفق از نگاه استاد برجسته حوزه علمیه

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مبلغ موفق کسی است که نیاز جامعه را تشخیص دهد و بتواند بر اساس نیاز روز سخن بگوید،گفت:بهترین منبع برای سخنرانی در ایام محرم مباحث و سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا است.
مبلغ موفق از نگاه استاد برجسته حوزه علمیه
مبلغ موفق از نگاه استاد برجسته حوزه علمیه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی ظهر امروز در همایش تبلیغی محرم که با شعار یاوران مردم در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد،با اشاره به اهمیت فعالیت مبلغین در ترویج دین اظهار داشت: استاد موفق کسی است که ابتدا مبلغ موفق باشد.

وی افزود: امروز بعضی از مبلغین را به دلیل این‌که چون مبلغ هستند و تدریس می‌کنند، متهم به بی‌سوادی می‌کنند،هر مبلغی لازم است برای موفقیت در عرصه تبلیغ و منبر هرروز منبری را گوش دهد تا بتواند معایب خود را رفع کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اثرات و برکات مبلغین تصریح کرد: از دیگر موارد برای تبلیغ اثرگذاری، توسل و توجه به اهل‌بیت(ع) و خواستن از اهل‌بیت(ع) دوری از غرور و تکبر است.

مؤمنی با تأکید بر اینکه مبلغ موفق کسی است که نیاز جامعه را تشخیص دهد و بتواند بر اساس نیاز روز سخن بگوید،گفت: بهترین منبع برای سخنرانی در ایام محرم مباحث و سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

وی افزود: مبلغ موفق کسی که اهل مطالعه و درس و بحث باشد و در ارتباط بامطالعه، بهترین منابع برای مطالعه تفسیر مانند نور، کتاب‌های روایی مانند میزان، نهج‌البلاغه ، پیام نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و شرح بر آن، کتاب‌های آیت‌الله دستغیب و شهید مطهری را مطالعه کند.

حجت‌الاسلام مرتضی وافی رئیس مؤسسه خانه خورشید نیز در این همایش گفت: در مورد عظمت مقتل امام حسین(ع) همین اندازه بس که عاطفه و احساس در مجالس امام حسین(ع) از جنس احساسات بلیغ است و سبب می‌شود انسان مسیر درست را پیدا کند.

وی افزود: یکی از شبهاتی که معمولاً نقل می‌شود در ارتباط با روضه حضرت رقیه(س) است و هدف هم ایجاد اختلاف است، برای دفع این شبهات می‌توان همایشی به‌عنوان دردانه برقرار کرد.

رئیس مؤسسه خانه خورشید با بیان اینکه تاریخ برگرفته از نقل و حضور ناقلین است،تصریح کرد: نهضت عاشورا از این قضیه مستثنی نیست و برای همین شبهاتی در ذهن افراد ایجاد می‌شود.

وافی خاطرنشانکرد: در ارتباط با تاریخ عاشورا به مواردی مانند نقل معتبر باید توجه داشت و دراین‌ارتباط بهترین کتاب وقعة الطف است، این کتاب بازسازی حوادث عاشور است و از این لحاظ منبع خوبی برای نقل است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7n8v.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما